کلم قرمز و تاثیرات مثبت آن بر سلامتی شما
سبزیجات ویتامین های مورد نیاز بدن را می توانند تامین کنند کلم قرمز هم نیز تاثیرات زیادی روی سلامت افراد دارد

کلم قرمز چه خواصی دارد؟

کلم قرمز یکی از منابع خوب آنتی اکسیدانی محسوب می‌شود که علاوه بر سلامت قلب، فواید بیشمار دیگری در مصرف کننده دارد.

تقویت شدن چشم‌ها

این کلم خوش‌رنگ به دلیل دارا بودن ترکیب لوتئین برای بهبود سلامت چشم‌ها مفید است. این دو ماده به طور طبیعی از شبکیه چشم در برابر اشعه‌های ماورای بنفش محافظت می‌کنند.

بهبود یافتن سلامت قلب

این ماده غذایی به ساخت گلبول‌های قرمز و دفع سموم بدن کمک می‌کند. در نتیجه باعث بهبود عملکرد کلی سیستم جریان خون می‌شود. با مصرف یک استکان کلم قرمز 216 میلی‌گرم پتاسیم وارد بدن می‌شود که حدود شش درصد نیاز روزانه بدن است. مصرف منظم کلم قرمز یکی از روش‌های ساده برای حفظ سلامت عضلات قلب و کنترل حرکات آن است.

لاغر شدن

کلم قرمز سرشار از فیبر است و به همین دلیل به بدن در جهت جذب کلسترول موجود در مواد غذایی مصرفی کمک می‌کند. آنتی اکسیدان‌های موجود در کلم قرمز به تجزیه بافت چربی کمک کرده و انرژی زیادی برای بدن تولید می‌کند. در نتیجه برای لاغر شدن از این کلم خوش‌رنگ غافل نباشید. از سویی دیگر پروبیوتیک‌های موجود در ترشی کلم قرمز، کمک زیادی در تسریع روند لاغری می‌کند.

کاهش یافتن کلسترول خون

مصرف کلم قرمز به کاهش کلسترول و اسیداوریک بدن کمک می‌کند؛ چون حاوی میزان زیادی گوگرد است.

پیشگیری از مبتلا شدن به سرطان

کلم قرمز حاوی آنتی اکسیدان‌هایی است که به بدن در جهت مقابله با اثرات مضر رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند. حتما می‌دانید که اثرات این مولکول‌های موذی در بدن زمینه را برای ابتلا به بیماری‌های خطرناکی مانند سرطان آماده می‌کند. علاوه بر این، کلم قرمز برای پیشگیری از رشد و تکثیر سلول‌های سرطانی نیز مفید است.

تقویت سیستم ایمنی بدن

کلم قرمز منبع ویتامین C است و در افزایش قدرت طبیعی بدن و تقویت دستگاه ایمنی مؤثر عمل می‌کند. از طرف دیگر آنتی اکسیدان‌های موجود در این کلم به بهبود روند سم‌زدایی از بدن و همچنین التیام زخم‌ها و جراحات کمک می‌کند.

کاهش یافتن علائم پیری

پیری دیر یا زود فرا می‌رسد. مهمترین کاری که ما می‌توانیم بکنیم به تأخیر انداختن آن است. آب کلم قرمز حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌های C ،E و A است که به رطوبت بخشی پوست کمک کرده و باعث تقویت و حفظ شفافیت طبیعی آن می‌شود. این ماده غذایی همچنین در تولید کلاژن نقش دارد که خاصیت ارتجاعی پوست را بالا می برد. کلاژن سازی باعث افزایش سلامت پوست و عضلات می‌شود.

کنترل کردن دیابت

مصرف کلم قرمز برای کنترل میزان قند خون موثر است.

حفظ استحکام استخوان‌ها

میزان بالای ویتامین K موجود در کلم قرمز برای سلامت استخوان‌ها مفید است.

بیشتر بدانید : سبزیجاتی فوق العاده برای پوستی سالم

بیشتر بدانید : فواید سبزیجات قرمز رنگ شگفت انگیز است

بیشتر بدانید : یک خاصیت شگفت انگیز کلم ها

بیشتر بدانید : کلم سفید نفخ بیشتری دارد یا کلم قرمز؟ آیا خوردن ترشی کلم مفید است؟

گردآوری:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت