لطفا آب انار را به تنهایی نخورید!
وقتی بادام‌زمینی بو داده می‌شود گرم‌تر می‌شود...
یک محقق طب سنتی با اشاره به این موضوع که برخی مواد غذایی مصلح دارند، اظهار داشت:« می‌گوییم ماست را با نعناع یا پنیر را با گردو بخورید چون نعناع و گردو مصلح ماست و پنیر هستند و عوارض این مواد را خنثی می‌کنند.»

دکتر محمد فصیحی دستجردی گفت:«در برخی مواد غذایی مصلح به‌طور طبیعی کنار ماده غذای وجود دارد. مثلاً انار از این مواد است. اگر دانه انار را تنها بخورید یبوست می‌گیرید، اگر آب انار را تنها بخورید، اسهال می‌شوید اما مصرف همزمان این دو به شکل میوه انار مشکلی ایجاد نمی‌کند.»

وی با اشاره به این موضوع که در مورد بادام‌زمینی هم همین مسئله صحت دارد، ادامه داد:«پوست نازک قهوه‌ای‌رنگ روی بادام‌زمینی احتمال ابتلا به آلرژی را کاهش می‌دهد اما اگر این پوست را بکنیم بادام‌زمینی به‌شدت تحریک‌کننده است. » این مدرس دانشگاه ادامه داد: «مزاج بادام‌زمینی مثل باقی بادام‌ها گرم است و وقتی بادام‌زمینی بو داده می‌شود گرم‌تر می‌شود.»

وی به کسانی که به بادام‌زمینی حساسیت دارند، توصیه کرد:«چون افزایش گرمی باعث افزایش تحریک‌کنندگی بادام‌زمینی می‌شود و احتمال آلرژی‌زا بودن آن را بالا می‌برد، اگر به گرمی حساسیت دارید بادام را با پوسته و به‌صورت خام مصرف کنید.»

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : سلامانه

مطالب پیشنهادی:
نسخه طب سنتی برای اختلالات جنسی
درمان بیماریها با طب سنتی
زنجبیل در طب سنتی
مزاج شناسی؛ اصولی‌ترين کار در طب سنتی ايرانی
تعیین جنسیت نوزاد با روش های سنتی!