برنامه سالم برای تعطیلات نوروز!
سعی کنید در ایام عید، فعالیت کافی از جمله پیاده‌روی را در برنامه روزانه خود در نظر گرفته تا کالری اضافی بدن، از این طریق سوخته شود.

یک متخصص تغذیه گفت: برای اینکه به خوردن صبحانه در ایام عید گرایش پیدا کنید، شب‌ها زودتر بخوابید. آرزو کاوه‌ای تصریح کرد: سعی کنید میان وعده‌های خود را آجیل، مغز و میوه‌های تازه قرار داده و حجم مواد غذایی را در وعده‌های ناهار و شام کاهش دهید. وی با تاکید بر اینکه مصرف گردو، پنیر، شیر و نان‌های سبوس دار را نباید در ایام عید فراموش کرد گفت: سعی کنید در این ایام از خوردن کره، خامه و سرشیر پرهیز کنید. کاوه‌ای همچنین با تاکید بر مصرف میوه و سبزیجات تصریح کرد: آب میوه، میوه و سبزیجات را در وعده‌های صبحانه خود گنجانده و در مصرف بیش از حد شیرینی و چربی خودداری کنید.

 

شیرینی‌های کوچک تهیه کنید

وی افزود: برای مصارف خانگی شیرینی‌های کوچک خریداری شود چرا که هم از اسراف جلوگیری شده و هم از مصرف بیش از حد کالری اجتناب می‌شود. این متخصص تغذیه در ادامه درباره افراد مبتلا به چربی خون بالا یادآور شد: زیاده روی در مصرف شیرینی جات باعث افزایش چربی خون در افراد مبتلا به این بیماری شده که برای پیشگیری باید آجیل و شیرینی متعادل مصرف شوند.

 

در ایام عید پیاده‌روی را فراموش نکنید

کاوه‌ای در بخش دیگر تصریح کرد: سعی کنید در ایام عید، فعالیت کافی از جمله پیاده‌روی را در برنامه روزانه خود در نظر گرفته تا کالری اضافی بدن، از این طریق سوخته شود. وی در ادامه با اشاره به رژیم غذایی بیماران دیابتی گفت: این افراد به دلیل بالا بودن قند خون، نباید در ایام عید در مصرف شیرینی جات زیاده روی کرده و در صورت امکان استفاده نکنند. کاوه‌ای در ادامه اذعان کرد: بعضی از افراد بر این باورند که گوشت چاق کننده نیست اما کاملا اشتباه بوده، چرا که این ماده غذایی باعث بالا رفتن چربی خون و در نتیجه منجر به اضافه وزن خواهد شد. وی در بخش دیگر به بیماری فشار خون اشاره و اظهار کرد: درصد زیادی از مردم مبتلا به این بیماری هستند که این افراد باید آجیل‌های بدون نمک مصرف کنند.

 

چای و قهوه زیاد نخورید

کاوه‌ای با تاکید بر اینکه مصرف چای و قهوه باید محدود شود تصریح کرد: چای و قهوه بهتر است به صورت کم‌رنگ استفاده شده و بیشتر غذا، میوه و سبزیجات آب دار مصرف شود.

 

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : ایسنا