آیا می توان با رژیم گیاهخواری مو اد غذایی کافی به بدن رساند؟
 گیاهخواران اگر نکات گفته شده در این مطلب را در رژیم غذایی خود رعایت کنند، می توانند مواد غذایی کافی را به بدن خود برسانند.

نکاتی که گیاهخواران باید بدانند

امروزه به دلایل مختلفی شاهد افزایش تمایل بیشتر افراد به رژیم گیاهخواری هستیم. اما...

آیا می توان با رژیم گیاهخواری مو اد غذایی کافی به بدن رساند؟

 پاسخ این سؤال مثبت است. به عبارتی دیگراگر رژیم گیاهخواری صحیح باشد ، ریسک کمتری برای ابتلاء به یکسری ازبیماریها برای مثل فشارخون بالا ، بیماریهای قلب و عروقی وبعضی از سرطانها وجود خواهد داشت.

 رژیم گیاهخواری صحیح

- استفاده از حبوباتی همچون لوبیا، نخود،لپه، عدس، سویا، توفو ( پنیر شیر سویا) و دیگر محصولات سویا
-  از محصولات سبوس دار بیشتری استفاده نمایید، برای مثال جودو سر، برنج قهوه‌ای، نان و ماکارونی سبوس‌دار
- مصرف سبزیجات تازه و ریشه ای مانند هویج، چغندر و.....
- میوه های مختلف و انواع توتها
- مصرف محصولات لبنی کم‌چرب
- رو غن کانولا


منابع اصلی ویتامین D و ویتامین ب 12 درمحصولات گوشتی است که، در رژیم گیاهخواری مصرف نمی‌ گردد. لذا حتما باید این دو ویتامین به صورت قرص توسط گیاهخوار استفاده شود.دیگر موادغذایی همچون آهن را می توان با خوردن حبو بات ، آجیل، محصولات سویا ومیوه‌های خشک بدست آورد. اگر ویتامین ث (برای مثال میوه‌های ترش کیوی، پرتغال و..) با این محصولات خورده شود به جذب بیشتر آهن کمک خواهد کرد.بهتر است از نمکهای یددار استفاده شود ، کلسیم با دریافت کافی شیر و تخم مرغ جبران می‌شود، ولی برای مقدار ركافی زینک و سلنیم خوردن آجیل و تخمه بسیار مناسب است. درآخرتوصیه می‌گردد، اگر احساس خستگی مفرط و یا خواب‌آلودگی کردید، حتما به پزشک خود مراجعه نمائید و ضمن مشورت با ایشان، میزان ویتامین های B، D، آهن و هورمونهای تیروئیدی خود را کنترل نما ئید.


گردآوری:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ