طالبی و آب طالبی های خوشمزه را بدون خطر میل کنید!
هرچند نوشیدن برخی آبمیوه ها بخصوص فالوده طالبی در تابستان بسیار دلچسب است اما اگر احتیاط نشود می تواند عوارضی را ایجاد کند.

طالبی و رعایت نکات بهداشتی

پیام فرحبخش متخصص تغذیه گفت: طالبی از خانواده میوه های تابستانی خربزه، ملون و دستنبو است که همگی خواص مشابهی را دارند.میوه‌های آبداری چون طالبی برای فصل تابستان بسیار مناسب هستند و به صورت فالوده، آبمیوه یا میوه معمول استفاده می شوند.

بهتر است پوست طالبی را با مایع ظرفشویی شسته تا میکروب‌های سطح آن قبل از برش کاملا از بین بروند. با توجه به اینکه اضافه وزن و چاقی در کشور رو به افزایش است، به هنگام مصرف طالبی به شکل فالوده یا آبمیوه، افراد باید از حداقل میزان شکر برای آن استفاده کنند.

برای خرید آبمیوه های مختلف حتما باید به آبمیوه فروشی های معتبر با مدارک بهداشتی مراجعه کرد، چرا که نوشیدنی های غیربهداشتی بخصوص در تابستان احتمالا ابتلا به بیماری های گوارشی و اسهال را در پی دارد.

 

دیابت و خوردن طالبی

به افراد با دیابت کنترل شده توصیه می شود با توجه به اینکه طالبی جزو میوه هایی با قند بالا است تنها یک سهم میوه خود را به آن اختصاص دهند و از خوردن آب طالبی پرهیز کنند. افرادی که دیابت دارند تا زمانی که به دیابت کنترل شده نرسیده اند باید مصرف طالبی را کنار گذارند و به جای آن میوه هایی با قند پایین تر را میل کنند.


گردآوری:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:yjc.ir