زنان و مردان در هر سنی و با هر شیوه زندگی نیاز به چه میزان کالری دارند؟
یک مطالعه نشان می دهد که مقدار مصرف کالری با افزایش سن تغییر می کند و به واقع، میزان کالری مورد نیاز بدن به سن افراد بستگی دارد.

ارتباط بین سن و نیاز بدن به کالری

به گزارش ایندیپندنت، یکی از اصول پذیرفته شده درباره میزان کالری مورد نیاز بدن با جنسیت ارتباط دارد و تصریح می کند که روزانه زنان به 2000 کالری و مردان به حدود 2500 کالری نیاز دارند.با وجود صحت کلی این اصل، اما سن افراد نیز در این زمینه نقش دارد.

ناتان یاو از دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس برای یافتن رابطه دقیق تاثیر سن بر میزان مصرف کالری مورد نیاز برای داشتن یک وزن سالم ، یک سری داده های وزارت بهداشت آمریکا در این زمینه را بررسی کرد.

در این تحقیق، یاو قبل از اینکه سن افراد را برای بدست آوردن دقیق ترین نتایج اعمال کند، شیوه زندگی آنها را از لحاظ داشتن فعالیت زیاد، متوسط و یا بی تحرکی در نظر گرفت.


براساس نتیجه مطالعه:

- زنان بدون تحرک باید در سنین 25 الی 30 سالگی روزانه 1800 کالری دریافت کنند و این میزان را پس از 50 سالگی به 1600 کالری کاهش دهند.

- زنان فعال در 20 تا 30 سالگی روزانه باید 2400 کالری دریافت کنند و بعد از 60 سالگی این مقدار را به 2000 کالری برسانند.

- مردان بدون تحرک در سنین 25 الی 30 سالگی می توانند روزانه بیش از 2400 کالری دریافت کنند، اما از 60 سالگی به بعد این میزان باید به 2000 کالری برسد.

- مردان فعال نیز در دهه دوم زندگی مجاز هستند روزانه 3000 کالری و در 60 سالگی به بعد، 2600 کالری دریافت کنند.


با این همه، متخصصان تغذیه توصیه می کنند که افراد علاقمند به برخورداری از وزن سالم، به جای تمرکز صرف بر کنترل کالری دریافتی، باید به ورزش منظم و رژیم غذایی متعادل و متنوع و مصرف آب فراوان هم توجه داشته باشند.




گردآوری:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:irna.ir