بهترین نوع پنیر, پنیری است که این لفظ روی بسته بندی آن درج شده باشد!!
یک متخصص علوم و صنایع غذایی با اشاره به این‌که پنیرهای «آنالوگ» و «پروسس» کلسیم و ارزش غذایی کمتری دارند، گفت: انواعی از پنیر که به روش اولترافیلتراسیون تولید می‌شوند و این لفظ روی بسته‌بندی آنها دیده می‌شود، بیشترین ارزش تغذیه‌ای را نسبت به سایر پنیرها دارند.

پنیر «اولترافیلتراسیون» بخورید؛ ارزش غذایی بیشتری دارد

دکتر محمد حسین عزیزی, متخصص علوم و صنایع غذایی گفت: استفاده از شیر خشک در برخی از پنیرها برای غلیظ تر شدن ماده خشک آن مجاز است. میزان ویتامین های شیر خشک نسبت به شیر تازه کمتر اما املاح معدنی آن با شیر تازه برابری می کند.

 

پنیرهای تولید شده به روش آنالوگ

پنیرها و خامه هایی که روی بسته بندی آن ها لفظ آنالوگ قید شده حاوی خامه یا چربی گیاهی هستند.انواعی از پنیرها که با شیر کامل گاو و گوسفند تهیه می شوند نیازی به افزودن روغن گیاهی ندارند اما آن دسته از پنیرهایی که با شیر چرخ شده (چربی گرفته) تهیه می شوند حاوی روغن نباتی بوده که باید جهت اطلاع مشتری بر روی بسته بندی محصول نوشته شود.

پنیرهای پروسس یا فرآوری شده

نوع دیگری از پنیرها که امروزه طیف وسیعی از آن در حال تولید است و در انواع طعم دار و بدون طعم در بازار عرضه می شوند، پنیرهای پروسس یا فرآوری شده هستند که اغلب از اختلاط خرده پنیرهای مختلف به همراه چربی گیاهی، خامه و افزودنی های سنتزی تهیه می شوند و بافت آن ها کرِم مانند است و اغلب طعم شیرخشک می دهند. چنین پنیرهایی در مقایسه با دیگر پنیرها کلسیم پایین و از نظر خواص تغذیه ای ارزش کمتری دارند.

 

پنیرهای تولید شده به روش اولترافیلتراسیون

پنیرهای تولید شده به روش اولترافیلتراسیون را که اغلب همین لفظ روی بسته بندی محصول درج شده، بهترین نوع پنیر است. در این روش تولید، بر غلظت مواد مغذی پنیر افزوده می شود و از نظر ارزش تغذیه ای و به خصوص کلسیم به مراتب از سایر پنیرها مغذی تر است.



گردآوری:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:salamatonline.ir