حقایقی جالب و عجیب در مورد میوه ها وسبزی ها
 میوه ها و سبزی ها دارای خواص گوناگونی هستند ولی برخی مواردی که ما به عنوان سبزیجات در نظر می گیریم، در واقع در گروه میوه ها هستند که در این مقاله بیشتر به این مسئله می پردازیم.

میوه ها و سبزی ها و حقایقی جالب درباره آنها

فلفل دلمه ای در گروه میوه ها قرار می گیرد و نه سبزیجات

 حقایقی جالب و عجیب در مورد میوه ها وسبزی ها-فلفل دلمه

جالب است! دانشمندان میوه را به عنوان بخشی از یک گیاه تعریف می کنند که از یک گل رشد می کند و دارای دانه است. بنابراین فلفل دلمه – و همچنین کدو اسکواش، خیار و کدو تنبل – در گروه میوه ها قرار می گیرند. این به خود شما بستگی دارد که هر یک از این خوردنی ها را در سالاد میوه خود قرار دهید یا خیر.


موز در گروه توت ها قرار می گیرد

 حقایقی جالب و عجیب در مورد میوه ها وسبزی ها-موز

توت ها در حقیقت میوه هایی هستند که از یک گل و تخمدان مجزا رشد می کنند. تخمدان بخش ماده گل محسوب می شود. به این ترتیب انگور، کیوی و حتی موز در گروه توت ها قرار می گیرند. پس این بار که تصمیم به خوردن موز گرفتید کمی بیشتر به این میوه نگاه کنید.


بهترین حالت مصرف بورکلی پختن آن است

 حقایقی جالب و عجیب در مورد میوه ها وسبزی ها-بروکلی

اگر سعی دارید کلسترول خود را کم کنید، بروکلی را بخار پز کنید – به این ترتیب اثربخشی بهتری خواهد داشت. بروکلی خام دارای ترکیبات ضد سرطان است. با تجزیه بخش به بخش بروکلی، گل بروکلی نسبت به ساقه آن دارای مواد مغذی بیشتری است. و برگ های بروکلی بیشترین مواد مغذی را دارند که در ساقه و گل بروکلی یافت نمی شود، در حالیکه مردم برگ های بروکلی را دور می ریزند.


آووکادو در گروه میوه ها قرار می گیرد

 حقایقی جالب و عجیب در مورد میوه ها وسبزی ها-آووکادو

آووکادو دارای دانه است، بنابراین در گروه میوه ها قرار می گیرد. آووکادو دارای مقدار زیادی چربی است، اما چربی آن از نوع مفید است که می تواند کلسترول را کاهش دهد. به علاوه این میوه چرب به بدن کمک می کند تا مواد مغذی را از دیگر محصولات جذب کند، به عنوان مثال مواد مغذی گوجه فرنگی. بنابراین مقداری گوجه فرنگی به گواکامول* guacamole خود اضافه کنید.

* گاکامول یا گواکامول guacamole :گاکامول به عنوان سس غلیظ همراه با سبزیجات به عنوان میان وعده استفاده می شود.در تهیه سنتی گاکامول از آوکادو که کالری زیادی دارد استفاده می شود.

سیب زمینی بیشتر از موز پتاسیم دارد

 حقایقی جالب و عجیب در مورد میوه ها وسبزی ها-سیب زمینی

ما برای تقویت عضلات و کنترل فشار خون به پتاسیم احتیاج داریم. موز حاوی مقدار زیادی پتاسیم است، اما بهترین منبع پتاسیم محسوب نمی شود. سیب زمینی بیشتر از موز پتاسیم دارد. سیب زمینی به هیچ عنوان چربی ندارد، منبع خوبی از ویتامین ها و آهن هم محسوب می شود.


گوجه فرنگی هم در گروه میوه ها و هم سبزی ها قرار می گیرد

 حقایقی جالب و عجیب در مورد میوه ها وسبزی ها-گوجه

گوجه فرنگی در واقع میوه است، اما طبق قانون سبزی محسوب می شود. در اینجا به داستان مربوط به گوجه فرنگی اشاره می کنیم: در دهه 1800 بندر نیویورک برای سبزیجات و نه برای میوه ها مالیات وضع کرد. یک وارد کننده که مایل به کاهش هزینه های خود بود، به دادگاه رفته و ادعا کرد که گوجه فرنگی های او میوه هستند. پرونده به دادگاه عالی رسید و در آنجا حکم به این شکل صادر شد که چون گوجه فرنگی در بین مردم با گوشت و ماهی سرو می شود، در گروه سبزیجات قرار می گیرد و این مرد باید مالیات پرداخت کند.


انجیر به اندازه شیر کلسیم دارد

 حقایقی جالب و عجیب در مورد میوه ها وسبزی ها-انجیر

آیا کمبود کلسیم دارید و سعی دارید کلسیم بیشتری مصرف کنید؟ به جای خوردن یک لیوان دیگر شیر، بهتر است کمی انجیر بخورید. انجیر سرشار از کلسیم است. یک فنجان انجیر خشک به اندازه یک لیوان شیر کلسیم دارد. بر خلاف شیر، انجیر منبع فیبر هم محسوب می شود. اما در خوردن انجیر هم زیاده روی نکنید. این میوه حاوی قند و کالری زیادی است.


شاه تو واقعا در دسته بری ها یا توت ها قرار نمی گیرد

 حقایقی جالب و عجیب در مورد میوه ها وسبزی ها-شاه توت

اجازه ندهید اسامی میوه ها شما را گول بزند. در دنیای گیاهان شاه توت، تمشک و حتی توت فرنگی در دسته توت ها قرار نمی گیرند، اما توده ای از میوه های کوچک هستند که با هم رشد می کنند و با هر نامی که باشند خوش طعم و مقوی هستند.

کیوی بیشتر از پرتقال ویتامین C دارد

 حقایقی جالب و عجیب در مورد میوه ها وسبزی ها-کیوی

هر ذره کیوی سرشار از مواد مغذی است و از هر میوه دیگری که در سبد میوه خود دارید مقوی تر است. کیوی دو برابر پرتقال ویتامین C دارد و یکی دیگر از میوه هایی است که سرشار از پتاسیم و حاوی نمک کم است، یک جایگزین برای موز. کیوی حاوی ویتامین ها، مواد معدنی و مواد مغذی دیگری است که برای سلامت قلب ضروری هستند.


سیب هم خانواده رز محسوب می شود

 حقایقی جالب و عجیب در مورد میوه ها وسبزی ها-سیب

سیب منبع خوبی از ویتامین C و فیبر است. با خوردن کمی سیب متوجه بوی خوب آن می شوید. سیب، گلابی، گیلاس و آلو میوه هایی هستند که از خانواده یک درخت به نام درخت رز می آیند. اگر سیب خشک شده بخورید، متوجه بوی خوب آن خواهید شد.

هویج های کوچک نوزاد یا بچه هویج محسوب نمی شوند

 حقایقی جالب و عجیب در مورد میوه ها وسبزی ها-هویج

هویج های کوچکی که در میوه فروشی می بینید، نوزاد این سبزی نیستند. این ها در واقع از نوعی هویج کامل رشد کرده هستند که شیرین تر و نازک تر از هویج معمولی هستند. زمانی که کمی سفید می شوند، در واقع در حال خشک شدن هستند. اما اگر نازک و لاغر هستند، زمان آن رسیده که آن را چیده و مصرف کنید. به غیر از مصرف راحت این هویج ها، مانند نوع بزرگ خود سرشار از ویتاین ها و مواد مغذی مختلف هستند.



تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ