7 ماده مغذی و مهم که ممکن است در رژیم غذایی شما نباشد
 7 ماده مغذی و ضروری که ممکن است در رژیم شما نباشد را به شما معرفی میکنیم. لازم است این مواد غذایی را وارد رژیم غذایی خود کنید.

7 ماده مغذی و مهم را از دست ندهید

1.    پتاسیم

 7 ماده مغذی و مهم که ممکن است در رژیم غذایی شما نباشد پتاسیم

مانند بسیاری از افراد شما نیز ممکن است پتاسیم بیشتری احتیاج داشته باشید. پتاسیم برای فشار خون خوب است و ممکن است خطر ابتلا به سنگ کلیه و پوکی استخوان را کاهش دهد. عضلات و عصب ها نیز برای درست کار کردن به پتاسیم نیاز دارند. پتاسیم به طور طبیعی در شیر، سیب زمینی، سیب زمینی شیرین، موز، آووکادو و حبوبات یافت می شود.


2.    منیزیم

 7 ماده مغذی و مهم که ممکن است در رژیم غذایی شما نباشد منزیزم

اسفناج برای سلامت خوب است، اما آیا می دانید چرا؟ لوبیا، نخود فرنگی، غلات سبوس دار و آجیل ها، به ویژه بادام، منابع خوبی از پتاسیم هستند. تمام یا برخی از این غذاها را وارد رژیم غذایی خود کنید و از منابع آن بهره ببرید.

اگر دچار مشکلات معده یا روده هستید، به دیابت نوع 2 مبتلا هستید یا مدت زیادی است دچار سوء مصرف الکل هستید یا سالمند هستید، بیشتر در معرض کمبود منیزیم خواهید بود.


3.    ویتامین A

 7 ماده مغذی و مهم که ممکن است در رژیم غذایی شما نباشد ویتامین A

انواع ویتامین A عبارتند از : رتینول retinol  و کاروتنوئید carotenoids مانند بتاکاروتن. برای اینکه میزان بیشتری ویتامین A در رژیم غذایی خود داشته باشید، بیشتر از سبزیجات و میوه های نارنجی و زرد استفاده کنید، مانند سیب زمینی شیرین، هویج و کدو اسکواش. به علاوه ویتامین A را می توانید از اسفناج و کلم بروکلی دریافت کنید.


4.    ویتامین D

 7 ماده مغذی و مهم که ممکن است در رژیم غذایی شما نباشد ویتامین D

استخوان ها، عضلات و فیبرهای عصبی بدن شما به ویتامین D احتیاج دارند. به علاوه این ویتامین به حفظ قدرت سیستم ایمنی کمک می کند.

زمانی که به اندازه کافی نور خورشید دریافت می کنید، بدن تان می تواند ویتامین D بسازد. اما قرار گرفتن بیش از اندازه در مقابل نور خورشید برای سلامت خوب نیست، بنابراین می توانید غذاهای حاوی ویتامین D بخورید، از جمله ماهی قزل آلا، خال مخالی و قارچ. جگر، پنیر و زرده تخم مرغ هم حاوی مقدار کمی ویتامین D هستند. شیر، برخی آبمیوه ها و بسیاری از غلات نیز با ویتامین D غنی شده اند.


5.    کلسیم

 7 ماده مغذی و مهم که ممکن است در رژیم غذایی شما نباشد کلسیم

کلسیم به جز برای دندان ها و استخوان ها فواید زیاد دیگری هم دارد. به علاوه کلسیم برای عضلات نیز ضروری است، از جمله عضله قلب. کلسیم به همراه پتاسیم و منیزیم از بروز فشار خون بالا پیشگیری می کند. لبنیات منبع عالی برای کلسیم است. دیگر غذاهای حاوی کلسیم عبارتند از ماهی آزاد، کلم و کلم بروکلی.


6.    ویتامین C

 7 ماده مغذی و مهم که ممکن است در رژیم غذایی شما نباشد ویتامین C

آیا ویتامین C می تواند سرماخوردگی را درمان کند؟ شاید نه. اما بررسی ها نشان داده اند ویتامین C باعث می شود کمتر احساس بیماری کنید و سریعتر بهبود پیدا کنید. این ویتامین در بسیاری از میوه ها و سبزیجات یافت می شود، رشد استخوان ها و بافت ها را بهبود می بخشد. ویتامین C یک آنتی اکسیدان هم است، به علاوه از سلول ها در مقابل آسیب دیدگی محافظت می کند.


7.    فیبر

 7 ماده مغذی و مهم که ممکن است در رژیم غذایی شما نباشد فیبر

می توانید مزیت های زیادی از غلات سبوس دار، لوبیا و سبزیجات و میوه ها دریافت کنید. رژیم غذایی سرشار از فیبر به کاهش کلسترول و تنظیم بدن کمک می کند. فیبر می تواند به کاهش بیماری قلبی، دیابت و برخی سرطان ها کمک می کند. اگر تصمیم به کاهش وزن دارید، فیبر زیاد بسیار موثر است. فیبر باعث می شود احساس سیری کنید و غذای کمتری بخورید.



تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ