آیا کاهش وزن با پاستا واقعا امکان پذیر است؟
پاستا یکی از غذاهای مورد علاقه خیلی هاست و با وجودی که سرشار از کربوهیدرات است ولی اگر در یک رژیم غذایی سالم مورد استفاده قرار بگیرد می تواند به کاهش وزن کمک کند.   

پاستا به کاهش وزن کمک میکند

گروهی از متخصصان تغذیه در کانادا معتقدند با وجود آنکه پاستا سرشار از کربوهیدرات است اما می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. پاستا غذای مورد علاقه بسیاری از افراد است اما کسانی که رژیم غذایی دارند اغلب برای جلوگیری از افزایش وزن از خوردن آن پرهیز می‌کنند. هرچند گروهی از متخصصان کانادایی اخیرا به بررسی ارتباط بین مصرف پاستا و چاقی یا لاغری پرداختند.این گروه از متخصصان به بررسی نتایج چندین مطالعه پرداختند که در مجموع ۲۵۰۰ نفر در آنها شرکت داشته‌اند. در این مطالعات شرکت‌کنندگان، سایر منابع کربوهیدرات را با پاستا و به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم جایگزین کردند.

 آیا کاهش وزن با پاستا واقعا امکان پذیر است؟

شرکت کنندگانی که در هفته به طور میانگین ۳.۳ پرس پاستا به جای دیگر کربوهیدرات‌ها مصرف کردند در طول ۱۲ هفته حدود نیم کیلوگرم وزن کم کرده بودند.به گفته این متخصصان پاستا به افزایش وزن یا بالا رفتن چربی بدن کمک نمی‌کند.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، آنها بر اساس یافته‌های بدست آمده تاکید کردند: زمانیکه پاستا به عنوان بخشی از یک الگوی غذایی سالم مصرف شود تاثیر نامطلوبی بر وزن بدن ندارد.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : برای کاهش وزن چه موقع و چقدر چای سبز بخوریم؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : کاهش وزن واقعی با 4 راه موفقیت آمیز

اگر می خواهید بیشتر بدانید : برای کاهش وزن سریع چگونه پیاده روی کنیم؟



 گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : isna.ir