زیاده روی در مصرف نمک با این علایم همراه است
باید بدانید  تنها علامت هشدار دهنده مصرف زیاد نمک بالا رفتن فشار خون نیست بلکه هشدارهای دیگری هم وجود دارد که نشان می دهد مقدار مصرف نمکتان بالاست

علایمی که هشدار می دهند مصرف نمکتان زیاد است

بالا بودن فشار خون یکی از علائم واضح مصرف زیاد نمک است، اما نشانه‌های دیگری نیز وجود دارند که حاکی از لزوم کاهش نمک مصرفی هستند.

در این مقاله به چند مورد از نشانه‌های احتمالی بالا بودن مصرف نمک اشاره کرده است:


احساس ورم در بدن نشان دهنده مصرف نمک زیاد است

با مصرف بیش از حد معمول سدیم، فرد احساس می‌کند دچار مقدار کمی اضافه وزن شده است زیرا نمک همچون آهن‌ربایی عمل می‌کند و موجب احتباس مایعات در بدن می‌شود. این احتباس مایعات در بدن باعث می‌شود فرد ورم کرده و علت پف کردن دست‌ها و چشم‌ها به حساب می‌آید. این علائم اغلب در دوران میانسالی ظاهر می‌شود.


سردردهای بی‌علت نشانه زیادی روی در مصرف نمک

انواع نمک

درصورتی‌که بدون هیچ دلیلی دچار سردرد می‌شوید، بررسی کنید آیا پس از مصرف وعده غذایی نسبتا شور، دچار این عارضه می‌شوید؟ مصرف بیش از حد نمک باعث انبساط عروق خون در مغز و سردرد می‌شود.


تکرر ادرار شاید به دلیل زیاده روی در مصرف نمک باشد

تکرر ادرار در شب یکی از مشکلاتی است که بسیاری از افراد بخصوص افراد مسن به آن دچار می‌شوند. مطالعه انجام گرفته در ژاپن نشان داد که مصرف بیش از حد نمک موجب تکرر ادرار می‌شود، اما با کاهش ۲۵ درصدی نمک مصرفی از تعداد دفعات نیاز به سرویس بهداشتی در نیمه‌های شب کاسته شد.

بیشتر بدانید : نمک چه تاثیری بر قسمت های مخلتف بدن می گذارد؟

بیشتر بدانید : وقتی نمک زیاد مصرف می کنید حتما این کارها را انجام دهید

بیشتر بدانید : مصرف نمک تان در مرز هشدار است اگر این 5 علایم را دارید


گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع :isna.ir