زمان مناسب برای نوشیدن چای
 چای نوشیدنی محبوب ایرانیان است که فوایدی برای بدن دارد، اما نباید در مصرف آن نیز زیاده روی شود، در ادامه چند نکته در مورد چای از دیدگاه طب سنتی بیان می شود

چای سیاه و چای سبز

علیرضا یارقلی متخصص طب ایرانی اظهار داشت:‌چای سبز از اثرات آنتی‌اکسیدانی بسیار خوبی برخوردار است اما طبق دستور طب ایرانی این نوشیدنی سودازا بوده و مصرف زیاد و طولانی‌مدت آن توصیه نمی‌شود.

وی با اشاره به خواص چای سیاه توضیح داد: چای سیاه نیز نوشیدنی مفیدی است اما باید توجه کنید که در آن از رنگ مصنوعی و طعم‌دهنده‌های مصنوعی استفاده نشده باشد.

هنگام مصرف چای سیاه باید چای به صورت کمرنگ میل شود، همچنین بهتر است از یک ساعت قبل از غذا و تا یک ساعت پس از صرف غذا از مصرف چای پرهیز کنیم. مصرف چای کمرنگ مفید بوده اما به دلیل اینکه مزاج آن گرم و خشک است، مصرف زیاد آن باعث سودازایی بدن خواهد شد.

چای

به طور مثال فردی که به بیماری MS مبتلا است از لحاظ طب سنتی بدن وی مزاج سرد و مرطوب دارد که برخی از افراد برای گرم کردن بدن وی داروهای گرم و خشک درجه سه و چهار تجویز می‌کنند که این داروها شاید در طی روزهای اول تأثیر خوبی داشته باشند اما با گذشت زمان بیماری فرد تشدید خواهد شد.

همچنین توجه داشتید باشید که برخی با تبلیغ چا‌ی‌های لاغری به دنبال گمراه کردن افراد هستند که در این زمینه نیز اگر از داروهای گیاهی درجه سه و چهار در اینگونه چای‌ها استفاده شده باشد بهتر است قبل از مصرف با پزشک متخصص مشورت کنید.

بیشتر بدانید : زیاده روی در مصرف چای باعث این بیماری های می شود

بیشتر بدانید : در هوای گرم به جای چای سیاه چای سبز بنوشید، زیرا...

بیشتر بدانید : بهترین چای ها برای بهبود سیستم ایمنی و آرامش در پاییز

بیشتر بدانید : چای چه ویتامین هایی را برای بدن تامین می کند؟


گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : farsnews.com