هر یک از ما بر اساس گروه خونی خود چه غذایی بخوریم؟
تغذیه مناسب یکی از مهم ترین عواملی است به حفظ سلامت جسمی و روحی کمک می کند؛ آنچه در ادامه به آن اشاره می شود ارتباط بین تغذیه و گروه خونی است

متناسب با گروه خونی خود چه غذایی بخوریم؟

تعیین گروه خونی کار بسیار راحتی است، فقط کافیست آزمایش خون بدهید. اما بعد از اینکه گروه خونی خود را تشخیص دادید چه کار کنید؟ در ادامه این مقاله تغذیه مناسب برای هر گروه خونی معرفی می شوند. 

گروه خونی ما در واقع رابطه نزدیکی با توانایی بدن ما با گوارش برخی غذاها دارد. بنابراین هر گروه خونی یک رژیم غذایی خاص را باید دنبال کند تا دارای سلامت جسمی و روحی بیشتری باشد. دیدگاه ارتباط بین گروه خونی و تغذیه توسط دکتر پیتر آدامو Peter J. D’Adamo در سال 1996 مطرح شد. اما هنوز توافقی بر سر این نظریه نشده و بررسی های بیشتری لازم است. 

بیشتر بدانید : چه گروه خونی کمتر سکته می کند؟

بیشتر بدانید : گروه خونی شما چه فواید و مضراتی برای شما دارد؟

بیشتر بدانید : گروه خونی شما چیست و در معرض کدام بیماری ها قرار دارید؟


گروه خونی A
تغذیه و گروه خونی

برای افراد دارای گروه خونی A یک رژیم غذایی گیاهی توصیه می شود. افراد دارای گروه خونی A افرادی هستند که سطح اسید معده آنها کم است و نمی توانند پروتئین ها و چربی های حیوانی را به خوبی هضم کنند. به همین دلیل توصیه می شود افرادی که دارای گروه خونی A هستند بیشتر میوه، سبزیجات و غلات بخورند. به علاوه میوه و سبزی مصرفی باید کاملا طبیعی و تازه باشند. 


گروه خونی B
تغذیه و گروه خونی

به گفته دکتر آدامو افراد گروه خونی B می توانند همه نوع مواد خوراکی مصرف کنند و تنوع غذایی در این گروه بیشتر است، با این حال غذاهایی مانند ذرت، گندم، گوجه فرنگی و بادام زمینی در این افراد ممکن است باعث افزایش وزن، خستگی و افت قند خون شود. 

یکی دیگر از غذاهایی که افراد دارای گروه خونی B باید اجتناب کنند گوشت مرغ است. گرچه گوشت مرغ دارای چربی کمی است اما در افراد دارای گروه خونی B ممکن است منجر به سکته مغزی و اختلال در دستگاه ایمنی شود. توصیه می شود این افراد به جای گوشت مرغ، انواع گوشت کم چرب دیگر مانند گوشت بره و بز مصرف کنند. 


گروه خونی AB
تغذیه و گروه خونی

تعداد افراد دارای گروه خونی AB کم هستند. این گروه خونی ترکیبی از گروه های خونی A و B است. افراد دارای گروه خونی AB نیز دارای اسید معده کمی هستند، به علاوه سازگری آنها نسبت به گوشت مانند گروه خونی B است. 

تخم مرغ، غذاهای دریایی و سبزیجات دارای برگ سبز برای افراد دارای گروه خونی AB مفید است. به علاوه توصیه می شود  افراد دارای گروه خونی AB غذاهای سبک تر در تعداد  وعده های بیشتری بخورند، چرا که این روش تغذیه به دستگاه گوارش آنها کمک می کند. 


گروه خونی O
تغذیه و گروه خونی

افرادی که دارای گروه خونی O هستند، اسید معده زیادی دارند و توانایی گوارش پروتئین ها و چربی های حیوانی را دارند. به همین دلیل رژیم غذایی سرشار از پروتئین همراه با گوشت، ماهی، سبزیجات و میوه ها برای افراد دارای گروه خونی O توصیه می شود. کربوهیدرات هایی مانند غلات، لوبیا و حبوبات به راحتی به عنوان چربی در سیستم بدن این افراد ذخیره می شود، بنابراین اگر دارای گروه خونی O هستید، بهتر است از این مواد غذایی اجتناب کنید. 

طبق بررسی هایی که در سال 2014 انجام شد مشخص شد  افرادی که رژیم های غذایی پیشنهاد شده را دنبال می کنند، شاهد بهبودهایی در سلامت جسمی خود بودند. با این حال مواد غذایی پیشنهاد شده مواد غذایی سالمی هستند که اگر با ورزش همراه شوند برای همه موثر خواهند بود. 

شما در مورد رژیم های پیشنهادی چه فکر می کنید؟ توصیه می کنیم رژیم غذایی مناسب خود را پیدا کنید. 


بیشتر بدانید : حقایقی جالب و باورنکردنی در مورد گروه خونی و قلب انسان

بیشتر بدانید : شخصیت شناسی و تغذیه براساس گروه خونی و 6 مورد دیگر که نمی دانید!

بیشتر بدانید : انواع گروه خونی سازگار برای انتقال خون

بیشتر بدانید : کنه ها کدام گروه خونی را دوست دارند و از کدام گروه خونی بیزارند؟


تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ