غذاهایی که به عضله سازی کمک می کنند
عضله سازی یکی از مهم ترین مسائلی است که هم به حفظ سلامت و هم زیبایی اندام کمک می کند که علاوه بر ورزش تغذیه مناسب نیز به امر عضله سازی کمک می کند، در ادامه چند غذا که به عضله سازی کمک می کنند معرفی می شوند

عضله سازی و تقویت عضلات با این غذاها

عضله سازی باعث زیبایی اندام می شود؛ بسیاری از ما دوست داریم عضلات بیشتر و قوی تری داشته باشیم اما علاوه بر ورزش عامل دیگری که به عضله سازی کمک می کند رژیم غذایی است. بدون هیچ مقدمه بیشتری در ادامه چند غذا را معرفی می کنیم که به عضله سازی بیشتر کمک می کنند.


عضله سازی با تخم مرغ
تخم مرغ

بله، تخم مرغ یک غذای فوق العاده برای عضله سازی است که با خوردن ان به چیز دیگری نباز ندارید. 

تخم مرغ پروتئین کاعی برای ساخت عضله را دارد. به علاوه پروتئین تنها مولفه معید تخم مرغ نیست، تخم مرغ حاوی کلسترول است،  البته نه نوع بد آن. در حقیقت کلسترول موجود در تخم مرغ (به ویژه در زرده آن) می تواند کلسترول بد خون LDL را کاهش دهد. 

بررسی هایی که در این زمینه بر روی بزرگسالانی انجام شد. این بزرگسالان در ابتدا هیچ تخم مرغی در طول روز نمی خوردند ولی رژیم غذایی خود را تغییر داده و روزانه سه تخم مرغ به رژیم خود اضافه کردند. 

پس از مدتی میزان LDL در بدن این افراد افزایش پیدا کرده و HDL یا کلسترول خوب در بدن این افراد بهبود قابل توجهی داشت. این تغییرات به بدن کمک می کند سلول های کلسترول را از بدن حذف کند. کاهش کلسترول در سلول ها به معنای کاهش تجمع چربی ها در بدن است.

بیشتر بدانید : دانستنی های تغذیه در مورد تخم مرغ و اثرات آن ها بر سلامت بدن

بیشتر بدانید : افزایش کلسترول خوب و کاهش کلسترول بد با این نوشیدنی

بیشتر بدانید : کلسترول بد و کلسترول خوب یعنی چه؟

پنیر خانگی 
پنیر خانگی

معمولا تصور می شود این نوع پنیر باعث افزایش چربی و سلولیت در بدن می شود، اما این تصور اشتباه است. سلولیت در واقع چربی هایی است که از طریق بافت های همبند به زیر پوست انتقال پیدا می کنند و نمی توان پنیر را عامل بروز سلولیت دانست. 

پنیر خانگی حاوی پروتئینی به نام کازئین casein است که در بین پروتئین های مصرفی کمترین سرعت هضم را دارد. این امر از catabolism پیشگیری می کند، catabolism شکستن بافت عضلات در هنگام خواب است. بنابراین اگر می خواهید عضلات خود را حفظ کنید، بهتر است کمی پنیر خانگی قبل از خواب بخورید. 

 بیشتر بدانید : پنیر چاق کننده است؟ + خواص پنیر


برنج قهوه ای
برنج قهوه ای

برنج قهوه ای خیلی شبیه به جو دو سر است، سرعت هضم آن خیلی پایین بوده و سرشار از فیبر است. برنج قهوه ای از دسته غلات سبوس دار محسوب می شود. این ماده غذایی نه تنها به حرکت مایعات و مواد زائد در بدن کمک می کند، بلکه مدت بیشتری انرژی بدن را تامین می کند.

موارد بیان شده تمام خواص و مزیت های برنج قهوه ای نیستند، بررسی ها نشان داده اند برنج قهوه ای سطح هورمون رشد را افزایش داده و به کاهش سطح چربی بدن و رشد عضلات کمک می کند. تمام این ویژگی ها مربوط به محتوای کربوهیدرات پیچیده در برنج قهوه ای است که به عضله سازی کمک می کند. 

بیشتر بدانید : خواص برنج قهوه ای و تفاوت آن با برنج سفید

سیب 
سیب

سیب میوه بسیار مقوی است. اگر عضلات قوی می خواهید، خوردن سیب بسیار موثر خواهد بود. سیب حاوی پلی فنول است که تقویت عضلات و پیشگیری از خستگی عضلات کمک می کند. این ویژگی ها به شما کمک می کند مدت طولانی تری ورزش کنید، حرکات را به طور مداوم و مکرر انجام دهید و عضلات را تقویت می کند. اما پلی فنول ها فقط قدرت را افزایش نمی دهند، بلکه می توانند توانایی بدن برای سوخت چربی را نیز افزایش دهند. 

بیشتر بدانید : سیب بهترین میوه برای دیابتی هاست

لبو برای تقویت عضلات 
لبو

لبو حاوی بتایین betaine یا تری متیل گلیسین trimethylglycine است که به کبد و ترمیم مفاصل کمک می کند، اما این سبزی قرمز رنگ می تواند قدرت عضلات را نیز افزایش می دهد. به علاوه بررسی ها نشان داده اند که آب لبو به بازسازی و بهبود عملکرد عضلات نیز کمک می کند. 

به علاوه اگر لبو را بپزید، آن را به سالاد یا حتی اسموتی خود اضافه کنید، می توانید فیبر آن را حفظ کنید. همانطور که می دانید فیبر می تواند مواد زائد را از دن بیرون براند و در نتیجه ادامه ورزش برای شما راحت تر شده و این امر به تقویت عضلات نیز کمک می کند. 


بیشتر بدانید : تاثیرات خوردن 2 هفته لبو برای یک ورزشکار

بیشتر بدانید : عضله سازی بعد از ورزش با این خوراکی ها

بیشتر بدانید : توصیه هایی برای عضله سازی و کاهش چربی بدن شما

بیشتر بدانید : نکات اصلی که در رژیم غذایی عضله سازی باید رعایت کنید

بیشتر بدانید : مکمل خانگی افزایش حجم عضله + مکمل خانگی افزایش وزن

تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ