مصرف چه مقدار تخم مرغ خطر بیماری های قلبی را افزایش می دهد
 قبل از این که خوردن صبحانه مورد علاقه تان را ممنوع کنید یا زرده تخم مرغ را مثل قبل، کنار بگذارید باید بدانید که تحقیقی که اخیرا ا نجام شده فقط صرفا مربوط به تخم مرغ نمی شود و عوامل دیگری را هم در نظر گرفته است.

مصرف چه تعداد تخم مرغ در روز خطر بیماری های قلبی را افزایش می دهد

بالاخره باید نگران مصرف تخم مرغ باشیم یا نباشیم؟ با وجود ادعای نگران کننده ای که در تیتر مقاله آمده است شاید نیاز به نگرانی زیادی نباشد.

شما چه نوع تخم مرغی را دوست دارید؟ آب پز؟ نیمرو به همراه نان تست؟ اسکرامبل به همراه بیکن؟ تخم مرغ یک غذای خشمزه است که می توانستید بدون احساس گناه و  در آرامش کامل از طعمش لذت ببرید. حتی انجمن قلب آمریکا American Heart Association یا به اختصار AHA هم مصرف روزانه یک عدد تخم مرغ را برای اغلب افراد مجاز می داند.

ولی حالا بر اساس ادعای جدید، تخم مرغ می تواند خطرناک باشد. قبل از این که خوردن صبحانه مورد علاقه تان را ممنوع کنید یا زرده تخم مرغ را مثل قبل، کنار بگذارید باید بدانید که تحقیقی که اخیرا ا نجام شده فقط صرفا مربوط به تخم مرغ نمی شود و عوامل دیگری را هم در نظر گرفته است.

دکتر لیندا ون هورن  Linda Van Horn محقق دانشگاه نورث وسترن، برای تحقیق خود از اطلاعات 6 مطالعه قبلی که روی 29615 بزرگسال حدودا 18 ساله انجام شده استفاده کرد.

این تحقیقات نشان داده بودند که مصرف روزانه 300 میلی گرم کلسترول به تدریج خطر حمله قلبی و سکته مغزی را افزایش می دهد.

یک تخم مرغ حاوی 186 میلی گرم کلسترول است. بنابراین اگر فردی به طور منظم روزانه دو عدد یا بیشتر تخم مرغ مصرف کند خطر بیماری قلبی در او افزایش پیدا خواهد کرد.

دستورالعمل های تغذیه سابق هم محدود کردن مصرف روزانه تخم مرغ را  توصیه می کردند.

بیشتر بدانید : بالاخره زرده تخم مرغ بخوریم یا نه؟

بیشتر بدانید : تخم‌مرغ برای مبتلایان به کلسترول بالا ممنوع است؟

eggs1.jpg

البته اگر زیاد نگران شده اید باید بدانید که این نوع تحقیقات بسیار محدود هستند: مطالعه فقط توانسته احتمال ارتباط بین تخم مرغ، کلسترول و مشکلات قلبی را مشخص کند. ولی فقط تخم مرغ نیست که عامل ایجاد مشکلات قلبی است و نمی توان گفت که مصرف تخم مرغ عامل بیماری قلبی می شود.

مشکل دیگر این است که تنها یک گزارش است  که از این  29 هزار نفردر طی دودهه گرفته شده است و شرکت کنندگان به صورت دوره ای تحت  بررسی و تحقیق قرار نگرفته اند یعنی نتایجی تحقیق بر اساس سوالاتی ثبت شده است که 20 سال قبل پرسیده شده بود است و بررسی ای درمورد تغییر رژیم غذایی شرکت کنندگان در این 20 سال انجام نشده است.

به گفته فرانک هو Frank Hu، پروفسور و استاد تغذیه و اپیدمیولوژی دانشگاه هاروارد ، تحقیقات زیادی در مورد مصرف تخم مرغ انجام شده است که عموما نشان مید هد مصرف روزانه یک عدد تخم مرغ  منجر به افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سکته مغزی نخواهد شد.

مقدار مواد مغذی موجود در تخم مرغ ، مرغ های محلی وپرورشی تغذیه شده با آنتی بیوتیک متفاوت است، تخم مرغ های محلی 21 برابر امگا3 بیشتر و 7 برابر ویتامین E بیشتر  داشته و درصد کلسترول و چربی اشباعشان نسبت به تخم مرغ های پرورشی 25 درصد کمتر است.


بیشتر بدانید : بعد از خوردن تخم مرغ این 12 اتفاق در بدنتان می افتد

بیشتر بدانید : تخم مرغ در خدمت سلامت یا بیماری؟

بیشتر بدانید : خوردن تخم مرغ نیمرو با فلفل سیاه در وعده صبحانه و خواص غافلگیرکننده اش!!



تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ