چرا باید سحری بخوریم؟
 با نخوردن سحری، مواد زائد حاصل از سوخت چربی در بدن جمع شده و باعث خستگی زیاد در انتهای روز می شود

تاثیر خوردن سحری بر سلامت

دکتر فاطمه میرزایی درباره ‍اهمیت وعده سحری در ماه مبارک رمضان گفت : برخی معتقدند که اگر سحری نخورند مشکلی نداشته و به راحتی روزهای ماه مبارک رمضان را سپری می‌کنند. ممکن است نخوردن سحری برای برخی افراد مشکل گوارشی ایجاد نکند اما توجه به این نکته حائز اهمیت است که سیری سلولی علاوه بر سیری شکمی باید مورد توجه قرار گیرد.

 فردی که سحری نمی‌خورد در نهایت علاوه بر سوء تغذیه، احتمال سازگار شدن بدن با گرسنگی طولانی مدت را به همراه دارد که منجر به کاهش سطح انرژی مورد نیاز بدن شده و این افراد ممکن است دچار چاقی ظاهری شوند.

با نخوردن سحری، مواد زائد حاصل از سوخت چربی در بدن جمع شده و باعث خستگی زیاد در انتهای روز می شود. حذف وعده سحری در عین حال سبب کاهش قند خون در طول روز و نهایتا به کاهش یادگیری، افزایش بی حوصلگی و خستگی می‌شود.

بیشتر بدانید : غذاهای ویژه ماه رمضان از دیدگاه طب سنتی ایران

بیشتر بدانید : بهترین انتخاب سحری برای پیشگیری از تشنگی ماه رمضان

سحری

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: افراد اگر رژیمی انتخاب کنند که آرام آرام وزن‌شان را کاهش دهد بیشتر مشکلات خود به خود حل می‌شوند. وقتی به مرور وزن کم کنند پوست فرصتی برای ریکاوری و تنظیم خود براساس شرایط جدید دارد.

وی با اشاره به مواد غذایی که در ایام روزه‌داری تشنگی را کاهی می‌دهد، اضافه کرد: استفاده از مواد غذایی آبکی مثل سوپ، آش کم حبوبات، حلیم بدون روغن، شکر و همچنین مایعات به هنگام افطار و سحر موجب حفظ تعادل آب و املاح فرد روزه‌دار می‌شود. مصرف مایعات مثل آب آشامیدنی، آب میوه، شیر کم چربی، دوغ بدون نمک در فاصله پس از افطار تا هنگام خوابیدن کمک می‌کند که تعادل آب و الکترولیت‌های بدن در هنگام روزه‌داری حفظ شود.

میرزایی افزود: توصیه می‌شود در وعده سحری مقدار مناسبی سبزی‌های مختلف مصرف شود. سبزی‌ها با دارا بودن مواد مغذی مختلف و آب علاوه بر تامین ویتامین‌ها و املاح مورد نیاز بدن از تشنگی فرد در طول روز جلوگیری می‌کنند. از مصرف چای و هندوانه در وعده سحر اجتناب کنید زیرا باعث دفع آب از بدن در همان ساعات اولیه صبح می‌شوند.

بیشتر بدانید : سحری بخوریم یا نه؟

بیشتر بدانید : برای وعده سحری چه غذاهایی بخوریم؟


گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.comlhealth
منبع : tebna