رژیم غذایی پالئو چیست و چرا ریسک بیماری قلبی را افزایش می دهد؟
 رژیم غذایی پالئو یا رژیم غذایی غارنشینی یکی از رژیم هایی است که تقریبا اکثر ما بدون آنکه بدانیم از این رژیم استفاده می کنیم، اما آیا می دانید این رژیم تاثیرات منفی بر قلب می گذارد؟ در ادامه به معرفی بیشتر این رژیم پرداخته می شود

 رژیم غذایی پالئو یا غار نشینی را بیشتر بشناسید

 در یک مطالعه، محققان تاثیر رژیم غذایی را بر باکتری های روده بررسی کردند. آنها ۴۴ فرد دارای رژیم غذایی پالئو را با ۴۷ فرد پیروی کننده از رژیم غذایی سنتی استرالیا مقایسه کردند.

آنها میزان (trimethylamine-n-oxide) خون شرکت کنندگان را اندازه گیری کردند. میزان بالا TMAO، ترکیب آلی تولیدشده در روده، با افزایش ریسک بیماری قلبی مرتبط است.

در رژیم غذایی پالئو (یا غارنشینی) افراد گوشت، سبزیجات و مغزیجات مصرف می کنند، مصرف میوه در آن محدود است و مصرف غلات، حبوبات، لبنیات، نمک، قند تصفیه شده و روغن های فراوری شده را در آن حذف می کنند.

دکتر آنجلا جنونی سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: بسیاری از طرفداران رژیم غذایی پالئو ادعا می کنند این رژیم غذایی برای سلامت قلب مفید است اما این تحقیق نشان می دهد این رژیم غذایی با تولید TMAO در روده مرتبط است و تاثیر معکوس بر سلامت قلب دارد.

وی در ادامه می افزاید: ما همچنین دریافتیم جمعیت گونه باکتری های سودمند در گروه های رژیم غذایی پالئو کمتر بود که این مسئله به دلیل کاهش مصرف کربوهیدرات هاست و می تواند پیامدهای در طول زمان برای سایر بیماری های مزمن داشته باشد.

همچنین به گفته محققان، دلیل افزایش TMAO در افراد دارای رژیم غذایی پالئو ناشی از فقدان مصرف غلات کامل در رژیم غذایی است.

جنونی در این باره می گوید: ما دریافتیم فقدان غلات کامل با میزان TMAO مرتبط است که می تواند دلیل ارتباط بین کاهش ریسک بیماری قلبی-عروقی در جمعیت با مصرف بالا غلات کامل باشد.


بیشتر بدانید : رژیم غذایی 20 - 80 یا رژیم آخر هفته چیست؟

بیشتر بدانید : خوراکی های ممنوعه در رژیم غذایی کاهش وزن

بیشتر بدانید : 10 رژیم برتر سال 2018

گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: mehrnews.com