کدام آجیل ها آهن بیشتری دارند؟
 آجیل ها مواد مغذی برای ما محسوب می شوند که علاوه بر تمام ویتامین هایی که در آنها هست، برخی از آجیل ها منابع خوبی از آهن محسوب می شوند که در این مطلب به آنها اشاره می شود

 آجیل هایی که منبع آهن هستند

همه ی ما می دانیم که مصرف آهن چقدر برای بدن ما مهم و ضروری است. از متابولیسم تا عملکردهای سلولی گرفته تا سنتز بافتهای همبند و هورمونهای خاص، ما برای رشد و نمو کلی به این ماده غذایی خاص نیاز داریم. آهن برای ساخت هموگلوبین، پروتئین RBC که اکسیژن را به سایر قسمت های بدن منتقل می کند بسیار مهم است. خستگی شدید، رنگ پریدگی، سرگیجه، سر درد، درد زبان و ناخن های شکننده برخی از علائم کمبود آهن هستند.

در حالی که گوشت، غذاهای دریایی و سبزیجات دارای برگ سبز دارای سطح بالایی از آهن هستند، اما چندین ماده مغذی نیز می توانند در تامین سهمیه روزانه این ماده معدنی کمک کنند.

مردان ۱۹ تا ۵۰ ساله روزانه به ۸ میلی گرم آهن نیاز دارند در حالی که زنان ۱۹ تا ۵۰ ساله به ۱۸ میلی گرم آهن نیاز دارند. در دوران بارداری، زنان به ۲۷ میلی گرم آهن نیاز دارند.

آجیل هایی که غنی از آهن هستند، که در ادامه به آنها اشاره می شود.

بیشتر بدانید : برای لاغر ماندن آجیل بخورید

بیشتر بدانید : منابع گیاهی آهن : 10 منبع گیاهی که بیشتر از گوشت آهن دارند

بادام هندی

این آجیل خاص مقدار زیادی آهن را در خود جای داده است. بنابراین، هر زمان احساس گرسنگی کردید می توانید تعدادی از آنها را میل کنید.

بیشتر بدانید : با خوردن روزی چند عدد بادام هندی چه اتفاقی در بدن شما می افتد؟

بادام زمینی

بادام زمینی دارای چندین ماده مغذی از جمله آهن است. هر اونس بادام زمینی می تواند حدود ۱.۳ میلی گرم از این ماده معدنی را تحویل دهد.

پسته

بسیاری از افراد عاشق پسته هستند. آنها معمولاً در چندین دسر و شیرینی مورد استفاده قرار می گیرند. حتماً آنها را روزانه برای تأمین نیازهای آهن خود مصرف کنید.

بادام

بادام یک ماده مغذی است که یک اونس بادام حدود ۱.۰۵ میلی گرم آهن دارد.

گردو

اگرچه بسیاری گردو را به دلیل طعم کمی کره آن دوست ندارند، اما بسیار مغذی است و باید در رژیم غذایی روزانه مصرف شود. یک اونس گردو با نام آکرهوت ۸۲/۰ میلی گرم آهن به شما می دهد.

دیگر آجیل ها

از دیگر آجیل های سرشار از آهن می توان به فندق اشاره کرد. دانه‌های سرشار از آهن عبارتند از:

  • تخم کدو
  • دانه کنجد
  • تخم کتان
  • دانه آفتابگردان

بیشتر بدانید : کالری آجیل ها: کدام آجیل کمترین کالری را دارد

بیشتر بدانید : پیشگیری از کم خونی و کمبود آهن

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: fa.shafaqna.com