تغذیه نوروزی، چاقی و کرونا، حواستان به اینها باشد!
 در ایام نوروز اکثر مردم توجهی به تغذیه خودنمی کنند و این امر منجر به افزایش وزن می شود که باوجود ویروس کرونا افزایش وزن ممکن است کمی خطرناک باشد

رژیم غذایی در نوروز برای پیشگیری از چاقی و کرونا

زهرا عبداللهی،مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، بر ضرورت رعایت رژیم مناسب غذایی در تعطیلات نوروزی تاکید کرد و گفت: اضافه وزن و چاقی، یکی از عوارض تغییر برنامه غذایی در ایام نوروز است.

احتمال ابتلای افراد چاق به کرونا بیشتر است، بنابراین با رعایت نکاتی در تغذیه خود در این ایام می‌توانید از بروز اضافه وزن و چاقی پیشگیری کنید.

مواد غذایی شیرین و پر چرب زمینه ساز اضافه وزن و چاقی و به تبع آن افزایش احتمال ابتلاء به کرونا، دیابت، پر فشاری خون، چربی خون بالا، کبد چرب می‌شوند و خود این بیماری‌ها خطر ابتلاء و مرگ ناشی از کووید ۱۹ را افزایش می‌دهد.

به جای مصرف تنقلات و مواد غذایی با نمک و چربی و قند بالا از مواد غذایی با نمک و قند و چربی کمتر استفاده کنیم تا این دوران همه گیری را با سلامتی پشت سر بگذاریم.

توصیه می‌شود برای پیشگیری از اضافه وزن و چاقی که عامل خطر ابتلاء به کرونا است به جای شیرینی یا شکلات یک عدد میوه مصرف کنید.

چاقی عامل خطر مهم ابتلاء به کرونا محسوب می‌شود. مرگ و میر ناشی از کووید ۱۹ در افراد چاق بیشتر است. کم آبی ریسک ابتلاء به کرونا را افزایش می‌دهد، بنابراین روزی ۶ تا ۸ لیوان آب بنوشید.

بیشتر بدانید : خطر ویروس کرونا برای افراد چاق

بیشتر بدانید : آیا می دانستید ریه افراد چاق هم چربی دارد؟

بیشتر بدانید : کرونا با علائمی شدیدتر در افرادی که اضافه وزن دارند

بیشتر بدانید : تغذیه سالم در تعطیلات نوروز چگونه است؟

بیشتر بدانید : توصیه های نوروزی یک متخصص تغذیه را بخوانید

بیشتر بدانید : بخور و نخورهای نوروزی در طب سنتی

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: mehrnews.com