اگر هرروز تخم مرغ بخوریم مشکلی برایمان پیش نمی‌آید؟
 تخم مرغ غذایی است که در همه جا یافت می شود اما سوال اینجاست که اگر هرروز تخم مرغ بخوریم مشکلی برایمان پیش نمی آید

 هرروز تخم مرغ بخوریم یا نه؟

بعضی از افراد روزانه یک یا دو تخم مرغ می‌خورند، زیرا تخم مرغ غذایی غنی از مواد مغذی محسوب می‌شود. از طرف دیگر، برخی از دستورالعمل‌های سالم خواستار سفیده یا جایگزینی تخم مرغ به طور کامل هستند. اما آیا تخم مرغ‌ها سالم هستند و آیا می‌توان هر روز تخم مرغ خورد یا باید از خوردن آن اجتناب کرد؟

سردرگمی در مورد مصرف تخم مرغ به عدم دانش کافی در مورد کلسترول برمی گردد.

بسیاری از مردم با تخم مرغ گیج می‌شوند، زیرا ما اطلاعات متناقضی را در آنجا می‌بینیم.” “بسیاری از این موارد ناشی از این واقعیت است که بیش از یک دهه پیش متخصصان تغذیه و متخصصان بهداشت به مردم توصیه می‌کردند از تخم مرغ دوری کنند.”

قبل از سال ۲۰۱۵، محققان رابطه بین کلسترول رژیم غذایی و بیماری‌های قلبی عروقی را درک نکردند. تصور می‌شد که غذاهای با کلسترول بالا سطح کلسترول خون را افزایش می‌دهند و سپس احتمال بیماری‌های قلبی عروقی را که دلیل اصلی مرگ و میر در ایالات متحده است افزایش می‌دهند.

به همین دلیل، دستورالعمل‌های رژیم غذایی محدودیت کلسترول در رژیم غذایی را در روز ۳۰۰ میلی گرم در نظر می‌گیرند. از آنجا که تخم مرغ‌ها ۱۸۵ میلی گرم کلسترول دارند، به مردم گفته شد که از مصرف زیاد آن دوری کنند.

با این حال در سال ۲۰۱۵، دستورالعمل‌های رژیم غذایی برای آمریکایی‌ها گفت هیچ دلیلی وجود ندارد که کلسترول رژیم غذایی به طور مستقیم در افزایش سطح کلسترول خون نقش داشته باشد.

در عوض توصیه می‌شود به چربی‌های اشباع، چربی‌های ترانس و قندهای اضافه شده توجه کنید، که به نظر می‌رسد بیشتر در بیماری‌های قلبی نقش دارند.

این بدان معناست که شما باید به غذاهایی که معمولاً همراه با تخم مرغ می‌خورید که سرشار از چربی است و می‌تواند به سلامت کلی شما آسیب برساند، توجه کنید.

حتی اگر تخم مرغ دیگر یک انتخاب ناسالم محسوب نمی‌شود، برخی هنوز ترجیح می‌دهند فقط سفیده بخورند و زرده‌ها را از دستور العمل خارج کنند. این به این دلیل است که بیشتر کلسترول و چربی تخم مرغ در زرده وجود دارد، بنابراین افراد آنها را از بدن دور نگه می‌دارند.

آنچه در مورد تخم مرغ وجود دارد این است که اگر زرده نخورید، برخی از مواد مغذی را نیز از دست می‌دهید. مردم نباید از خوردن تخم مرغ کامل ترس داشته باشند. تخم مرغ منبع خوبی از مواد مغذی مورد نیاز بدن شما است.

از همه مهمتر، تخم مرغ منبع بزرگی از پروتئین است، که می‌تواند به عضله کمک کند، به رشد سلول کمک کند و باعث می‌شود شما مدت بیشتری احساس سیری داشته باشید.

تخم مرغ همچنین حاوی “یک دوز جامد ویتامین D، ویتامین B12، ویتامین A، ویتامین E، روی و کولین است.”

بیشتر بدانید : نشانه های حساسیت به تخم مرغ و گندم چیست و چه دلیلی دارد؟

بیشتر بدانید : تخم پرندگان و خواص آنها از تخم مرغ تا تخم کبک

بیشتر بدانید : تخم مرغ چطور می تواند بدن شما را قوی کند؟

بیشتر بدانید : بعد از خوردن تخم مرغ این 12 اتفاق در بدنتان می افتد

گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:fa.shafaqna.com