عادت بد غذایی که موجب بروز بیماری می شود
تغذیه ارتباط مستقیمی با سلامت شما دارد و عادت های بد در تغذیه شما می تواند باعث بیمار شدن شما شود

یک عادت بد غذایی که می تواند باعث بروز بیماری در شما شود

بسیاری از عادت‌های منفی وجود دارند که در زندگی بسیاری از افراد عادی شده اند، اما آن‌ها یک "بمب ساعتی" هستند و به دنبال آن بسیاری از بیماری‌های جدی و مزمن که بر عملکرد اعضای بدن تأثیر منفی می‌گذارد، بروز می‌یابد.

سازمان بهداشت جهانی تأکید می‌کند که سوء تغذیه یکی از رایج‌ترین عادات منفی در سراسر جهان است و آن را در بیانیه‌ای علمی به عنوان بزرگترین تهدید برای سلامت عمومی توصیف کرده است.

یک عادت خطرساز

 بسیاری از مردم در سراسر جهان از بیماری‌های مربوط به سوء تغذیه رنج می‌برند، اکثر آن‌ها نمی‌دانند که این عادت با بسیاری از بیماری‌های مزمن بر بدن آن‌ها تأثیر می‌گذارد و بالعکس، تعادل در تغذیه، آن‌ها را در برابر بسیاری از بیماری‌ها حفظ می‌کند.

 فرد باید بداند که اقدامات احتیاطی تغذیه‌ای وجود دارد که بدن ما را در برابر بیماری‌های قلبی، قند و کبد محافظت می‌کند و در ابتدا ایجاد تعادل در غذا ضروری است.

اصلی ترین عناصر تغذیه

 غذای ما باید حاوی پروتئین گیاهی یا حیوانی باشد که این پروتئین‌ها در گوشت، ماهی و مرغ یافت می‌شوند، علاوه بر این، غذا باید حاوی کربوهیدرات باشد؛ مانند نان، سیب زمینی و ماکارونی یا برنج، همچنین مهمترین عنصر غذائی سالاد‌ها هستند که عناصر معدنی را در خود جای داده اند.

 سبزیجات تازه با سالاد به حفظ سلامت روده، دفع صحیح فضولات بدن و هضم مناسب کمک می‌کند و تأثیر فیزیولوژیکی سبزیجات تازه باعث کاهش قند خون و کاهش چربی خون می‌شود.

این کارشناس تغذیه نسبت به کمبود هر یک از عناصر فوق در رژیم غذایی هشدار می‌دهد و تأکید می‌کند: غذا باید متعادل باشد و حاوی تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن باشد، زیرا کمبود هر عنصر باعث ایجاد بیماری می‌شود.

ارزش غذایی روغن‌ها برای بدن

 روغن‌ها حاوی اسید‌های چرب ضروری هستند که بدن بدون روغن نمی‌تواند آن‌ها را دفع کند و مطالعات ثابت کرده اند که روغن‌های موجود در غذا به بدن کمک می‌کند تا پروتئین مربوط به کلسترول را افزایش دهد؛ به عبارت دیگر کلسترول رسوب شده در عروق و سیاهرگ‌ها را از بین می‌برد و از بروز بیماری‌های قلبی عروقی جلوگیری می‌کند.

عادت های بد غذایی

 افزایش کربوهیدرات‌ها در وعده‌های غذایی باعث ضعیف شدن کبد و سلول‌های لوزالمعده می‌شود، که قرار است انسولین مرتبط با قند را ترشح کنند و به کلاژن تبدیل شده و سپس در کبد ذخیره می‌شود. در اینجا در نتیجه خوردن مقادیر زیاد چربی فرد مبتلا به دیابت می‌شود.

 خوردن مقدار کمی کربوهیدرات از فرد در برابر دیابت محافظت می‌کند، همچنین خوردن مقدار کافی فیبر که از دیابت، بیماری‌های قلبی و خونی جلوگیری می‌کند. ما باید بین غذا و ورزش تعادل برقرار کنیم وخواب منظم و وضعیت روحی خوبی داشته باشیم.

بیماری‌های خطرناک

چاقی به دلیل خوردن چربی زیاد رخ می‌دهد و افزایش کلسترول باعث بیماری‌های قلبی و انسداد عروق و ورید‌ها می‌شود، علاوه بر این که افزایش نمک در غذا باعث فشار خون بالا می‌شود و افزایش چربی باعث افسردگی و کاهش ایمنی می‌شود.

 سیگار کشیدن و قرار گرفتن در معرض آن کلسترول را افزایش می‌دهد و سپس آن را در عروق رسوب می‌دهد و باعث انسداد می‌شود. همه این‌ها عوامل و رفتار‌های غلطی هستند که باید به منظور محافظت از خود در برابر بیماری‌ها در غذای خود از آن‌ها اجتناب کرد.

بیشتر بدانید : خوراکی هایی که برای هوش کودکان سم هستند

بیشتر بدانید : تغذیه نا‌مناسب باعث ریزش مو می‌شود

بیشتر بدانید : تاثیر سوء تغذیه بر سلامت جسمی و روانی کودکان

بیشتر بدانید : عواقب تغذیه نامناسب در دوران بارداری

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : yjc.news