حذف شام موجب افزایش سلامت روانی می شود
باید بدانید نوع تغذیه شما و ساعت غذا خوردن شما ی تواند تاثیر زیادی روی سلامت روان شما داشته باشد

برای بیشتر شدن سلامت روانی شام را حذف کنید

محققان بیمارستان بریگهام در مطالعات جدید خود دریافتند خوردن غذا کمی قبل از خواب برای مغز مضر است. داده های آن ها نشان می دهد که علائم افسردگی و اضطراب به ترتیب ۲۶ و ۱۶ درصد بعد از وعده های غذایی عصر افزایش می یابد.

این مطالعه می تواند توضیح دهد که چرا کارگران شیفت شب و مسافران در مسافت های طولانی مستعد ابتلا به بیماری های عصبی، از جمله زوال عقل هستند. از سوی دیگر سبک زندگی شبانه، ساعت بدن را نیز مختل می کند.

فرانک شی یر (Frank A. J. L. Scheer) ، مدیر برنامه کرونوبیولوژی پزشکی در بخش خواب و اختلالات شبانه ‌روزی بیمارستان بریگهام و سرپرست این تیم مطالعاتی در رابطه با موضوع فوق می ‌گوید: یافته ‌های ما شواهدی را برای زمان‌ بندی مصرف غذا به ‌عنوان یک استراتژی جدید برای به حداقل رساندن آسیب‌ پذیری خلقی در افرادی که دچار ناهماهنگی شبانه ‌روزی هستند، ارائه می ‌کند. این موضوع شامل افرادی می شوند که در شیفت شب کار کرده، تجربه سفرهای شبانه زیادی داشته یا مبتلا به اختلالات ریتم شبانه روزی هستند.

امروزه از هر پنج نفر یک نفر در ساعت کاری نامنظم فعالیت می کند. آنها در بیمارستان ها، کارخانه ها و سایر مشاغل ضروری از جمله حمل و نقل مورد نیاز هستند. متاسفانه کار در شیفت شب می تواند ماده خاکستری را با رفتار هایی مانند بیداری در ساعات عادی که بدن باید خواب باشد و غذا خوردن از بین برده و خطر افسردگی و اضطراب را تا ۴۰ درصد افزایش دهد.

 کارگران شیفت شب و همچنین افرادی که به دلایلی از جمله سفر های شبانه، اختلالات شبانه روزی را تجربه می کنند، ممکن است از مداخله زمان بندی وعده های غذایی ما بهره مند شوند.

یافته‌ های ما دری را برای یک استراتژی جدید رفتاری باز می ‌کند که ممکن است برای افرادی که اختلالات سلامت روان را تجربه می ‌کنند نیز مفید باشد.

طی این مطالعه، محققان بررسی کردند: چگونه زمان خوردن غذا بر خلق و خوی ۱۹ شرکت کننده شامل ۱۲ مرد و ۷ زن، تأثیر می گذارد. داوطلبان به مدت چهار روز تحت یک شرایط نور کم قرار گرفتند تا چرخه‌ های رفتاری را تا ۱۲ ساعت معکوس کرده و این رفتار منجر به ناهماهنگی شبانه‌ روزی شود.

یک گروه کنترل نیز وعده‌های غذایی خود را بر اساس چرخه عادی شبانه روزی مصرف می‌ کرد، یک گروه دیگر نیز فقط در طول روز وعده‌ های غذایی خود را در یک چرخه ۲۴ ساعته می ‌خوردند. در ادامه سطح افسردگی و اضطراب افراد موجود در هر سه گروه طی هر ساعت اندازه گیری شد.

 در طول شیفت های شبانه شبیه سازی شده، افسردگی و اضطراب زمانی که افراد دیرتر غذا می خوردند به طور قابل توجهی افزایش می یافت. در مقابل، هیچ تغییری در زمان مصرف وعده های غذایی در طول روز وجود نداشت، حتی اگر آنها در شب کار می کردند.

به باور پژوهشگران، زمان ‌بندی وعده‌ های غذایی به ‌عنوان یک جنبه مهم از تغذیه در حال ظهور است که ممکن است بر سلامت جسمانی تأثیر بگذارد. در این میان نقش تاثیرگذار زمان مصرف غذا بر سلامت روان افراد هنوز باید مورد آزمایش قرار گیرد تا مشخص شود که آیا تغییرات در زمان غذا می تواند به افراد مبتلا به اختلالات افسردگی و اضطراب کمک کند یا خیر.

مطالعات تکمیلی در این حوزه لازم است تا مشخص شود که آیا تغییرات در زمان‌ بندی وعده‌ های غذایی می ‌تواند از افزایش آسیب ‌پذیری خلق و خوی افراد جلوگیری کند یا خیر زیرا به باور ما زمان مصرف غذا برای خلق و خوی انسان اهمیت دارد.

نتایج یک مطالعه انجام شده توسط محققان دانشگاه تگزاس نشان می دهد که خوردن غذا در طول روز به جای شب می تواند طول عمر افراد را زیاد کند.

بیشتر بدانید : غذا خوردن باید چقدر طول بکشد؟

بیشتر بدانید : از فواید شاد غذا خوردن، بهره مند شوید

بیشتر بدانید : با غذا خوردن در این ساعات شبانه روز وزنتان افزایش میابد

بیشتر بدانید : راه رفتن هنگام غذا خوردن چه مشکلاتی ایجاد می کند؟

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:sinapress.ir