بهترین انتخاب های سیر کننده برای کمتر خوردن تنقلات
انتخاب برخی میان وعده های مناسب از پرخوری پیشگیری کرده و علاوه بر حفظ سلامت عمومی بدن به حفظ تناسب اندام نیز کمک می کند، در این مطلب به برخی از این میان وعده ها اشاره می کنیم

خوراکی های سیر کننده برای پیشگیری از پرخوری

ریزه‌خوری و مصرف تنقلات یکی از مهم‌ترین علت های بروز چاقی است. البته این عادت همیشه به اشتهای زیاد مربوط نمی‌شود و گاهی اوقات مصرف خوراکی‌هایی که احساس سیری کامل ایجاد نمی‌کنند، تاثیرگذار هستند.

از همین‌رو، گنجاندن انتخاب های سیرکننده در وعده‌های غذا یکی از بهترین راهکارها برای حفظ تناسب اندام محسوب می شوند.

بیشتر بدانید : تنقلات سالم را بشناسید، از شکلات تلخ تا انواع تافی ها

بیشتر بدانید : دو نوع از تنقلات سالم را بشناسید

تخم‌مرغ

تخم‌مرغ به‌دلیل پروتئین بالا تاثیر سیرکنندگی عالی دارد. این تاثیر به‌خصوص در حالت آب‌پز وجود دارد. سفیده تخم‌مرغ از پروتئین خالص تشکیل شده که علاوه بر قدرت سیرکنندگی، برای سلامت بدن نیز بسیار مفید است. 

بیشتر بدانید : سفیده یا زده تخم مرغ؟ پاسخی جدید به سوالی قدیمی

سیب

سیب حاوی مقدار زیادی فیبرهای حل‌شدنی و حل‌نشدنی است. پکتین یکی از فیبرهای خاص سیب است که در معده حالت ژله‌ای پیدا کرده و حس سیری ناشی از آن را تا چند ساعت حفظ می‌کند. البته سیب را می‌توان به‌شکل خام یا پخته همراه با کمی دارچین در میان‌وعده میل کرد.

خشکبار

مغزها و میوه‌های خشک ارزش تغذیه ای بالایی دارند و احساس سیری قابل قبولی ایجاد می‌کنند. مزیت دیگر اینکه می‌توان کمی از آنها را همراه خود داشت. البته بیش از چند عدد در روز توصیه نمی‌شود زیرا در کنار ارزش تغذیه ای قابل توجه از نظر چربی‌های مفید، کالری زیادی نیز دارند. 

حبوبات

حبوبات، مواد غذایی مغذی هستند که پروتئین‌های گیاهی و فیبرها را همزمان دارند. براساس مطالعات علمی اخیر، حبوبات تا حدود 30 درصد احساس سیری طولانی ایجاد می‌کنند. حبوبات را می‌توان همراه سوپ یا سالاد در وعده‌های غذایی جای داد.

سینه مرغ

سینه مرغ یکی دیگر از منابع پروتئین است که هر 100 گرم آن تقریبا 20 گرم پروتئین دارد. خوردن یک تکه سینه مرغ در رژیم غذایی متعادل، احساس سیری را تا وعده بعد حفظ خواهد کرد.

پنیر

پنیر نسبت به ماست از نظر احساس سیری ارجحیت دارد. بهتر است پنیر تهیه ‌شده از شیر کم‌چرب میل شود. پنیر به‌خصوص اگر همراه با نان سبوس‌دار و کمی از مغزها به مصرف برسد، حس سیری طولانی‌مدت تری ایجاد خواهد کرد. 

بیشتر بدانید : کنترل اشتها و کاهش وزن با این ویتامین ها و مواد معدنی

بیشتر بدانید : کنترل اشتها برای کاهش وزن با 8 ماده غذایی سیرکننده کم کالری

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: salamat.ir