به این دلایل روزه تان را با خاکشیر و نبات باز کنید
یک متخصص طب سنتی گفت: برای کسانی که یبوست دارند, افطاری‌شان را بهتر است با خاکشیر و آب داغ و کمی نبات شروع کنند.

درمان یبوست روزه داران با خاکشیر و نبات

لیلا شیربیگی, متخصص طب سنتی درباره رفع یبوست در روزه داری, اظهار داشت: برای کسانی که یبوست دارند, افطاری‌شان را بهتر است با خاکشیر و آب داغ و کمی نبات شروع کنند.

به‌گفته وی یک قاشق چای‌خوری خاکشیر در یک فنجان آب داغ و کمی هم پودر نبات با هم مخلوط کنند و افطار را با این نوشیدنی گرم باز کنند و بعد 15 دقیقه تحمل کنند تا خاکشیر و آب داغ جذب بدن شود, آن زمان شروع به خوردن افطار کنند.

همچنین میثم شیرزاد ــ متخصص طب سنتی نیز ادامه داد: افطار را باید با نوشیدنی‌های گرم شیرین آغاز کرد.

  1. شیر گرم با عسل

  2. شیر گرم با شیره انگور

  3. چای با شیره انگور

 

استفاده از شکر در نوشیدنی‌های گرم کمک می‌کند که انرژی از دست رفته زودتر برگردد و در عین حال رطوبت از دست رفته هم زودتر جبران شود.

همچنین سید سعید اسماعیلی ــ متخصص طب سنتی نیز اضافه کرد: برای افطار بهتر است که ما غذاهایی مصرف کنیم که با معده‌ای که حدوداً 17 ساعت خالی بوده سازگار باشد بنابراین استفاده از غذاهایی که بسیار سنگین و دیرهضم هستند برای وعده افطار قاعدتاً خوراکی‌های مناسبی به نظر نمی‌رسند.

 استفاده از آب سرد موقعی که افراد ساعت‌ها تشنه بودند و کبد و معده حرارت زیادی دارد, باعث می‌شود به‌سرعت این آب سرد جذب کبد شود و به کبد ما آسیب برساند. توصیه می‌کنیم افطار را با کمی آب ولرم شروع و روزه را با آن باز کنند.

مهدیس مجتبایی ــ متخصص طب سنتی نیز خاطرنشان کرد: یادتان باشد در زمان افطار تا سحر از چای پُررنگ, قهوه و نسکافه خیلی کم استفاده شود یا اصلاً استفاده نشود, چون تشنگی‌تان را چندین برابر افزایش می‌دهد. اگر خیلی به خوردن چای عادت دارید بهتر است از چای کمرنگ و ترجیحاً از چای‌های ایرانی اصیل بدون عطر و بدون اسانس استفاده شود.


گردآوری:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:tasnimnews.com