خوراکی های مضر برای افراد مبتلا به کبد چرب
مصرف فالوده به خصوص در فصل بهار به گرمازدگی کمک می‌کند، اما مصرف آن برای برخی از افراد با شرایط خاص توصیه نمی‌شود.

خوراکی های مضر برای افراد مبتلا به کبد چرب

محمد کاشانی کارشناس طب سنتی، گفت: افرادی که به ما مراجعه می‌کنند، تقریبا ۵۰ درصدشان یا مبتلا به کبد چرب هستند یا در شرف ابتلا به آن بیماری هستند.

افراد مبتلا به کبد چرب باید در نظر داشته باشند که استفاده از گوشت‌ها، لبنیات، تخم مرغ به خصوص زرده‌ تخم مرغ که اشباع از کلسترول است، نوشابه‌های گازدار، فالوده، آب میوه‌های مصنوعی، کنسرو‌ها، ترشیجات و شیرینی‌جات که اشباع از چربی هستند، می‌توانند شیوع این بیماری در بدن را گسترش دهند. همچنین زیاده روی در مصرف گرمی‌جات، خربزه، سیر و حتی نان و عادت‌های غذایی اشتباه، مثل پراکنده غذا خوردن نیز می‌تواند این بیماری را تشدید کند.

شکر جزو مواردی است که می‌تواند ضرر‌های زیادی برای بدن داشته باشد، زیرا کبد ظرفیت محدودی برای متابولیسم شکر در بدن دارد. از طرفی مردم به طور متوسط روزانه ۲۰ قاشق شکر مصرف می‌کنند که این موضوع باعث می‌شود قند اضافی در بدن متابولیزه شود و بیماری کبدی را به وجود آورد.

مصرف مقادیر بالایی از شکر به کبد چرب و دیگر مشکلات جدی‌تر منجر می‌شود و فروکتوز اضافی در بدن به دلیل مصرف شیرینی جات مصنوعی ایجاد می‌شود که از جمله این مواد می‌توان به مصرف فالوده و نوشابه‌های گازدار اشاره کرد.

فالوده در رفع اسهال ناشی از حرارت و گرمازدگی کمک می‌کند و ارزش غذایی بالایی دارد، ولی به افرادی که مبتلا به کبد چرب هستند توصیه نمی‌شود، زیرا نه تنها در بهبود آن نقشی ندارد بلکه باعث تشدید این بیماری می‌شود.


گردآوری:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:yjc.ir