خطر نوشابه های رژیمی برای دیابتی ها
بیماران دیابتی باید در مصرف نوشابه حتی نوشابه های رژیمی احتیاط زیادی به خرج دهند و اسم رژیمی بودن این نوشیدنی ها باعث بی احتیاطی در مصرفشان نشود

افزایش عوارض دیابت با مصرف نوشابه های رژیمی

طبق نتایج یک مطالعه جدید، نوشیدن نوشابه های رژیمی ریسک ابتلا به نوع شدید بیماری چشمی دیابتی را که می تواند منجر به نابینایی شود افزایش می دهد.

محققان دانشکده پزشکی دوک سنگاپور در مطالعات بالینی خود بر روی افراد مبتلا به دیابت دریافتند مصرف بیش از ۴ قوطی یا ۱.۵ لیتر نوشابه رژیمی در هفته با افزایش دو برابری ریسک ابتلا به بیماری چشمی ناشی از دیابت مرتبط است.

معمولا نوشابه های رژیمی سالم تر از نوشابه های معمولی معرفی می شوند، اما شواهد زیادی نشان می دهد که شیرین کننده های مصنوعی هم به سلامت آسیب می رسانند. تحقیق قبلی هم نشان داده است که نوشابه رژیمی با افزایش ریسک ابتلا به دیابت، بیماری قلبی و سکته مرتبط است.

diet soda.jpg

این مطالعه شامل ۶۰۹ فرد بزرگسال با میانگین سنی ۶۴.۶ سال بود. ۷۳ نفر از این شرکت کنندگان مبتلا به دیابت نوع۱، ۵۱۰ نفر مبتلا به دیابت نوع۲ و ۲۶ نفر مبتلا به نوع ناشناخته دیابت بودند.
محققان دریافتند شرکت کنندگانی که بیش از چهار وعده نوشابه رژیمی در هفته مصرف می کردند ۲.۵ برابر بیشتر با ریسک بیماری چشمی روبرو بودند.

بیشتر بدانید : نارنگی و دیابت | چطور می توان دیابت را با نارنگی و پرتقال درمان کرد؟

بیشتر بدانید : دیابت، 20 غذایی كه دشمن دیابت هستند

بیشتر بدانید : خواص انار، آیا انار برای دیابت مفید است؟



گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع :mehrnews.com