پیشگیری از سرماخوردگی در زمستان با اسموتی های خوشمزه
اسموتی های مواد مغذی بسیار زیادی را به یکباره به بدن می رسانند از این رو می توان با مصرف یک لیوان اسموتی و تقویت سیستم ایمنی بدن از سرماخوردگی پیشگیری کرد

اسموتی های خوشمزه برای پیشگیری از سرماخوردگی و آنفلوآنزا

یکی از راهکار‌ها برای جلوگیری از بروز سرماخوردگی و ابتلا به آنفلوآنزا مصرف مواد خوراکی سالم و غنی از مواد طبیعی است که سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.
 در روز‌های سرد سال یکی از نوشیدنی‌های بسیارمقوی و سالم برای حفظ سلامت بدن، نوشیدن شیر است. با افزودن برخی دانه‌های گیاهی به شیر می‌توان این نوشیدنی خوش طعم را مانند واکسنی تقویتی برای سلامت و جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های فصلی، چون آنفلوآنزا تبدیل کرد.
پیش از تهیه نوشیدنی شیر با دانه‌های گیاهی از نداشتن آلرژی و حساسیت خوراکی به ترکیب این خوراکی‌ها اطمینان پیدا کنید و درصورت داشتن آلرژی از سایر ترکیب‌های خوراکی استفاده کنید. شیربادام یا شیرسویا می‌تواند جایگزینی مناسب برای افرادی باشد که به شیر حیوانی آلرژی دارند هرچند برخی افراد به بادام و سویا نیز حساسیت دارند.
این دسته از افراد برای تنظیم رژیم خوراکی خود باید به متخصص آلرژیست مراجعه کنند تا دستور خوراکی ویژه به آن‌ها داده شود.
 

پیشگیری از سرماخوردگی با اسموتی شیر با جودو سر؛ میان وعده‌ای مقوی برای رفع کم خونی

این نوشیدنی فوق العاده می‌تواند یک مکمل خوراکی بسیارمفید برای سلامت بدن باشد. می‌توانید از ترکیب شیر سرد یا شیر گرم با جوی دوسر دروعده صبحانه، نهار یا حتی شام استفاده کنید و اثراین ترکیب فوق العاده را روی زیبایی پوست ومو و تقویت سیستم ایمنی بدن خود شاهد باشید.
 
جوی دوسر حاوی مواد مغذی فراوانی، چون پتاسیم، ویتامین A، ویتامین B۱۲، ویتامین D و آهن است و می‌تواند برای درمان فشارخون بالا و حتی کم خونی مورد استفاده قرارگیرد.
 

پیشگیری از سرماخوردگی با اسموتی شیر و موز؛ نوشیدنی فوق العاده برای آن‌ها که انرژی فراوان می‌خواهند

تهیه شیرموز بسیار آسان است و نیاز به دستگاه همزن برقی دارد، هرچند می‌تواند با رنده کردن موز و استفاده از همزن دستی نیز این نوشیدنی مقوی را تهیه کرد. برای افزودن طعم فوق العاده به شیرموز می‌توانید به آن ترکیب مقداری دارچین اضافه کنید که شما را بی‌نیاز از استفاده ازطعم دهنده شکر می‌کند.
 
شیرموز حاوی ترکیب‌هایی فوق العاده‌ از انواع ویتامین‌ها و مواد مغذی، چون پروتئین، فیبر، کلسیم، ویتامین A، ویتامین B۱۲ و و ویتامین D است.
 
مصرف شیر موز در ابتدای یک روز در وعده صبحانه می‌تواند انرژی فوق العاده‌ در بدن افراد ایجاد کند و جایگزینی فوق العاده برای سایر نوشیدنی‌ها ماند قهوه باشد.
 

پیشگیری از سرماخوردگی با اسموتی شیر پسته؛ نوشیدنی جادویی با طعم آجیل

شیرپسته یک نوشیدنی فوق العاده مقوی با خواص درمانی به ویژه برای افراد دیابتی است. برای تهیه این نوشیدنی پسته خام و تازه را پوست گرفته در آب قرارمی دهند تا نرم شود، سپس آن را به همراه شیر درهمزن قرارداده تا محلولی یک دست تهیه شود.
 
 شیرپسته حاوی پروتئین و فیبر است و چربی موجود درپسته سبب تقویت قلب می‌شود، شیرپسته انتخابی خوب برای افراد مبتلا به دیابت است و نیازی به افزودن شکر برای طعم دهی به این ترکیب نیست.
 

پیشگیری از سرماخوردگی با اسموتی شیرو تخم کتان؛ نوشیدنی محبوب برای حفظ سلامت بانوان

شیرموز

ترکیب شیر با تخم کتان، نوشیدنی فوق العاده برای بانوان برای تنظیم هورمون‌های بدن است. این نوشیدنی همچنین برای کمک به افرادی که دچار حساسیت به گردو هستند می‌تواند مورد استفاده قرارگیرد و امگاسه مورد نیاز بدن آن‌ها را تامین کند.
 
از جمله مواد ویتامینی و مغذی موجود در این اسموتی می‌توان کلسیم، ویتامین A، ویتامین B۱۲، ویتامین D و امگا ۳ را نام برد.
 

پیشگیری از سرماخوردگی با اسموتی شیر و دانه ماکادمیا؛ مغذی‌ترین دانه آجیل دنیا برای سلامت بدن

طرز تهیه اسموتی شیر با ماکادمیا مشابه تهیه شیرپسته است، اگر این دانه مغذی را دراختیار ندارید می‌توانید از دانه فندق تازه و غیرنمکی استفاده کنید.
ماکادمیا (قندق استرالیایی) را دریک ظرف آب قرارداده تا نرم شود و آن‌ها با افزودن شیر به آن درهمزمن، ترکیبی یک دست تهیه کنید.
 
ازجمله مواد مغذی موجود دراین نوشیدنی می‌توان، کلسیم، ویتامین A، ویتامین B۱۲ و ویتامین D را می‌توان نام برد.
 
این نوشیدنی منبع خوبی از چربی‌های غیراشباع و میزان پایین کربوهیدرات است که آن را در گروه نوشیدنی‌های مناسب مخصوص افراد دیابتی قرارمی دهد.
از جمله دیگر مواد افزودنی به این نوشیدنی که آن را خوش طعم‌تر می‌کند می‌توان قطعه‌های موز یخ زده یا توت فرنگی را نام برد.
با مصرف این اسموتی‌های خوش طعم فصل زمستان را بدون ابتلا به بیماری‌های فصلی پشت سرخواهید گذاشت.

بیشتر بدانید : راهی ساده برای جلوگیری از انتقال سرماخوردگی در بین اعضای خانواده

بیشتر بدانید : 13 نکته برای جلوگیری از سرماخوردگی

بیشتر بدانید : پیشگیری از سرماخوردگی با یک معجون تقویت کننده سیستم ایمنی بدن



گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع :yjc.ir