پاکسازی کبد و دفع سنگ کیسه صفرا با سرکه انگبین
سرکه انگبین خواص زیادی دارد که یکی از آنها پاکسازی کبد و دفع سنگ کیسه صفراست که در ادامه با جزئیات بیشتری به آن اشاره می شود

سرکه انگبین برای پاکسازی کبد و کیسه صفرا

شربت سرکه انگبین حاوی انواع ویتامین‌های A ، C ، E گروه ویتامین‌های B مانند ، ، ، سدیم، پتاسیم، کلسیم، آهن، منیزیم، پروتئین، اسید استیک و فرمیک، منتول، فلاونوئیدها، کربوهیدرات، قندهایی مانند گلوکز، ساکارز، فروکتوز، مس، فسفر و گوگرد است.


مهم‌ترین خواص شربت سرکه انگبین

این شربت خون را تصفیه و غلظت خون را هم برطرف می‌کند؛ شربت سرکه انگبین تاثیر چشم گیری در پاک سازی معده، کبد، کلیه‌ها و مجاری ادراری و دفع سنگ کیسه صفرا و کلیه دارد.

این شربت به رفع سوزش سر‌دل، اسید و رفلاکس معده کمک شایانی می‌کند؛ شربت سرکه انگبین نقش موثری در برطرف کردن التهاب مفاصل (آرتریت) و درمان بیماری‌های پوستی مانند ویتیلیگو (لک و پیس)، خارش، اگزما، کهیر و پسوریازیس (نوعی تخریب پوستی که با خارش همراه است) دارد و به کاهش قند و چربی خون کمک شایانی می‌کند.


موارد منع مصرف شربت سرکه انگبین
سرکه انگبین

زنان باردار نباید این شربت را مصرف کنند؛ افرادی که دچار زخم معده هستند هم باید در استفاده از این شربت احتیاط کنند و در تهیه آن، میزان سرکه را کاهش و عسل را افزایش دهند و عرق شیرین بیان را جایگزین عرق نعناع کنند.

شربت سرکه انگبین با توجه به عرقی جاتی که در تهیه آن استفاده می‌شود، خواص خاصی پیدا می‌کند به عنوان مثال اگر این شربت با عرق شاه‌تره و کاسنی مخلوط شود، برای پاک سازی کبد مفید است و در صورتی که آن را با عرق بابونه، شیرین بیان و بومادران ترکیب کنیم، موجب سلامتی معده می‌شود.


مواد لازم برای تهیه یک و نیم لیتر شربت سرکه انگبین

  • سرکه انگور یا سیب             ۶ قاشق غذاخوری
  • عسل                                ۶ قاشق غذاخوری
  • عرق نعناع                          ۱۰ تا ۱۲ قاشق غذاخوری
  • آب                                       5 تا ۶ لیوان


طرز تهیه شربت سرکه انگبین

  • برای تهیه شربت سرکه انگبین، عسل و سرکه را با هم مخلوط و به محلول آب و عرق نعناع اضافه کنید.

  • افراد لاغر بهتر است برای تهیه این شربت از سرکه انگور و اشخاص چاق از سرکه سیب استفاده کنند.

  • افراد گرم مزاج باید مقدار عسل را کاهش و سرکه را افزایش دهند ولی اشخاص سرد مزاج باید میزان عسل را بیشتر و سرکه را کمتر کنند.

  • افراد باید روزانه ۲ ساعت پس از غذا ۲ لیوان شربت سرکه انگبین را به مدت سه هفته مصرف کنند و یک هفته وقفه در نظر بگیرند و دوباره در صورت نیاز دوره سه هفته‌ای را تکرار کنند.


بیشتر بدانید : پاکسازی کبد در 6 مرحله آسان و هر آنچه باید در مورد کبدتان بدانید

بیشتر بدانید : پاکسازی کبد در صورت مشاهده این نشانه ها

بیشتر بدانید : پاکسازی کبد را به این دلایل جدی بگیرید


گردآوری : گروه سلامت سیمرغ 
seemorgh.com/health
منبع : khorasannews.com