آیا مکمل ها عامل سرطان هستند
اگر از نتایج مطالعات جدید باخبر شوید به احتمال زیاد تصمیم خواهید گرفت برای استفاده از فواید ویتامین ها به جای استفاده از مکمل رژیم غذایی خود را اصلاح کنید

رابطه بین مصرف مکمل ها و سرطان

اگر از نتایج مطالعات جدید باخبر شوید به احتمال زیاد تصمیم خواهید گرفت برای استفاده از فواید ویتامین ها به جای استفاده از مکمل رژیم غذایی خود را اصلاح کنید. محققان دانشگاه توفس دریافتند که مواد مغذی که از مواد غذایی به بدن می رسند باعث طولانی تر شدن عمر می شوند ولی نمی تواند این حرف را در مورد مکمل های ویتامین گفت.

محققان داده های مربوط به بیش از 27 هزار بزرگسال در ایالات متحده را تجزیه تحلیل کردند تا ارتباط بین مرگ و میر و مکمل های غذایی را بررسی کنند.

آن ها دریافتند که کاهش خطر مرگ و میر ناشی از مصرف مواد معدنی پتاسیم و منیزیم فقط به دریافت آن ها از مواد خوراکی محدود می شود نه از مکمل ها.

علاوه بر این محققان دریافتند که دریافت مقدار کافی پتاسیم ، ویتامین آ و روی ز طریق رژیم غذایی متعادل باعث کاهش احتمال ابتلا به بیماری قلبی عروقی می شود در حالی که مصرف مکمل این مواد مغذی تاثیر مشابهی ندارد.

بیشتر بدانید : 3 مکمل که باید بخورید ، 3 مکمل که خرید آنها پول هدر دادن است

بیشتر بدانید : مکمل خانگی افزایش حجم عضله + مکمل خانگی افزایش وزن


محققان دریافتند که مصرف بیش از حد مکمل کلسیم ( حداقل 100 میلی گرم در روز ) خطر مرگ در اثر سرطان را افزایش میدهد ولی این مشکل در مصرف مواد غذایی غنی از کلسیم وجود ندارد.

یکی دیگر از یافته های جالب توجه محققین در مطالعات جدید است این است که اگر کمبود ویتامین دی نداشته باشید و مکمل ویتامین دی استفاده کنید احتمال بروز مرگ در اثر سرطان در شما افزایش پیدا میکند. البته برای تایید این یافته  نیاز به مطالعات بیشتر است.

انجام مطالعات بر روی مضرات و مزایای بالقوه مکمل ها همچنان ادامه دارد به خصوص در مورد مصرف بیش از حد مواد مغذی و پیامدهای ناگوار ممکن از جمله افزایش خطر ابتلا به سرطان که در مطالعات زیادی وجود دارد .

به گفته پروفسون فنگ فنگ ژنگ Fang Fang Zhang، نویسنده اصلی این پژوهش جدید : نتایج ما از این ایده حمایت میکند : با وجودیکه مصرف مکمل باعث افزایش سطح کل مواد مغذی در بدن می شود، فوایدی که در مود مغذی بدست آمده از رژیم غذایی برای بدن وجود دارد در مورد مکمل ها صدق نمی کند.


نکاتی که باید برای خرید مکمل در نظر بگیرید

مصرف مکمل

دلایل کمی برای استفاده از مکمل ها وجود دارد، به عنوان مثلا اگر شما بیماری التهاب روده دارید یاید مقدار مصرف روی، مس و ویتامین ب خود را افزایش دهید. اگر پوکی استخوان داشته باشید باید ویتامین دی و کلسیم استفاده کنید. ولی اغلب ما ترجیح می دهیم که مواد مغذی و ویتامین های مورد نیازمان را از طریق ایجاد تنوع در رژیم غذایی بدست آوریم.

اگر قصد استفاده از مکمل دارید بهتر است نکات زیر را رعایت کنید

از خرید مکمل های چینی اجتناب کنید چون نظارت کمی روی آن ها اعمال می شود و احتمال آلوده بودن وجود دارد

از خرید مکمل های ارزان تر خودداری کنید، دوز توصیه شده در محصولات ارزان کمتر مطابق استاندارد های تعیین شده است

اجتناب از مصرف مکمل های حاوی کاوا kava که با آسیب های کبدی مرتبط است.

اجتناب از مصرف مکمل های حاوی کرومیوم chromium که با کم خونی در ارتباط است و پرتقال تلخ bitter orange که حمله قلبی و سکته مغزی مرتبط است  و ال تریپتوفان L-tryptophan که با واکنش های نوروتوکسیک در ارتباط است.

اگر برای درمان بیماری ها نیاز به مصرف مکمل دارید از تمام جوانب مصرف آن را بررسی نمایید در صورت امکان سعی کنید مواد مغذی را از طریق خوراکی های سالم بدست آورید تا نتیجه بهتری بگیرید.


بیشتر بدانید : همه آنچه باید در مورد مکمل های ورزشی بدانید

بیشتر بدانید : مکمل ها و داروهایی که با هم تداخل دارند



تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ