عوارض خوردن چاقاله بادوم و نوبرانه های نارس
بسیاری از شما علاقه زیادی به برخی میوه های نوبرانه در فصل بهار دارید که البته این میوه ها ناس هستند، اما بهتر است بدانید خوردن این میوه ها عوارضی در پی دارد که در ادامه به آنها اشاره می شود

خوردن نوبرانه های بهاری چه عوارضی دارند؟

گرچه مصرف میوه‌های خوشمزه تابستانی در فصل بهار ممكن است برای ما حس خوشایندی ایجاد كند، اما باید بدانیم با پرداخت پول بیشتر در واقع سلامت خود را به خطر انداخته‌ایم.

لازم به یادآوری است در فرآیند رسیدن میوه منتهی به تولید یك محصول سرشار از مواد مغذی می‌شود. به عبارت دیگر برای این‌كه به یك میوه سالم دسترسی داشته باشیم، باید دوره رسیدن آن به طور كامل و طبیعی طی شود.

در فرآیند رسیدن طبیعی تركیباتی در بافت و گوشت میوه تولید می‌شود كه مسؤول عطر و طعم بهتر آن است. علاوه بر این به دلیل فعال شدن برخی از آنزیم‌ها، بافت میوه‌ها نرم و قابل خوردن خواهد شد. برخی تولیدكنندگان با هدف سود اقتصادی بیشتر، از مواد شیمیایی یا گازها برای تسریع رسیدن میوه‌ها و ارسال به بازار استفاده می‌كنند. چنین میوه‌هایی هیچ‌گاه نمی‌تواند لذت خوردن یك میوه رسیده را ایجاد كند.


برخی عوارض ناشی از مصرف میوه‌های نارس
چاقاله بادوم

به دلیل سفت بودن این میوه‌ها، به‌راحتی جویده نمی‌شوند، لذا پس از مصرف آنها گاهی علائم دل درد ظاهر می‌شود. این میوه‌ها حاوی كربوهیدرات‌های پیچیده و غیر‌قابل هضمی هستند كه سبب ایجاد نفخ می‌شوند.

خوردن این میوه‌ها مشابه این است كه حجم زیادی از فیبر مصرف شده است، لذا با افزایش حركات روده سبب بروز اسهال خواهد شد. تهوع، استفراغ، كاهش اشتها و حساسیت دندان‌ها به دلیل اسیدی بودن، از سایر عوارض استفاده از میوه‌های نارس است.

بیشتر بدانید : کربوهیدرات چیست و چه نقشی در سلامت دارد؟


بسیاری از میوه‌های نارس حاوی تركیباتی هستند كه ممكن است در برخی افراد سبب بروز مسمومیت‌های شدید شود. برخی میوه‌های نارس از قبیل انبه، پاپایا، آناناس، گوجه سبز و سیب نارس ممكن است در افرادی كه دارای مشكلات رفلاكس معده یا گاستریت هستند، سیستم گوارش را تحریك كند.

برخی از این میوه‌های نارس برای افراد دیابتی بسیار خطرناكند، چرا كه سبب افت ناگهانی و شدید قند خون می‌شوند. به یاد داشته باشید میوه‌های سبز و نارس تركیبات متفاوتی نسبت به میوه‌های رسیده دارند، لذا طبیعی است كه در بدن نیز اثرات بیولوژیكی متفاوتی داشته باشند. مصرف میوه‌های نارس در دوران بارداری ممكن است سبب از دست دادن مقدار زیادی از آب بدن شده و با بروز علائمی مانند ضعف، كمر درد، كرامپ‌های شكمی و حتی سقط جنین همراه شود. برخی میوه‌های نارس در این دوران سبب افت فشار خون شده و زنان باردار را در معرض خطر قرار می‌دهد.


بیشتر بدانید : این نوبرانه پرخاصیت را فراموش نکنید

بیشتر بدانید : استفاده از میوه های نوبرانه از نظر تغذیه ای مناسب است؟

بیشتر بدانید : نکات مهم در مصرف نوبرانه‌های بهاری

بیشتر بدانید : نوبرانه ها و بخور نخور های فصل بهار


گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: jamejamonline.ir