کمبود مصرف میوه و سبزیجات خطری جدی برای سلامتی
از هر ۷ مورد مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی - عروقی، یک مورد با عدم مصرف میوه و از هر ۱۲ مورد مرگ یک مورد با عدم مصرف سبزیجات به میزان کافی ارتباط دارد

عوارض کمبود مصرف میوه و سبزیجات بر سلامتی

 محققان انجمن تغذیه آمریکا دریافتند مصرف ناکافی میوه و سبزیجات در رژیم غذایی با میلیون‌ها مورد مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی و سکته در سال ارتباط دارد.

بر اساس این تحقیقات از هر ۷ مورد مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی - عروقی، یک مورد با عدم مصرف میوه و از هر ۱۲ مورد مرگ یک مورد با عدم مصرف سبزیجات به میزان کافی ارتباط دارد.


به گزارش پایگاه خبری مدیکال ساینس ( Medical science )،به گفته محققان در سال ۲۰۱۰ میلادی، کمبود مصرف میوه موجب مرگ ۱.۸ میلیون نفر در اثر بیماری‌های قلبی شد؛ در حالی که کمبود مصرف سبزیجات در همان سال یک میلیون نفر از مبتلایان به بیماری‌های قلبی و عروقی را به کام مرگ فرستاد. در مجموع پیامدهای نامطلوب عدم مصرف میوه‌ها تقریباً دو برابر پیامدهای عدم مصرف سبزیجات است.

بیشتر بدانید : میوه ای که به سرعت لاغرتان می کند

بیشتر بدانید : بهترین میوه ها که می توانید به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید

سبد میوه و سبزی

میوه‌ها و سبزیجات منبع غنی از فیبر، پتاسیم، منیزیم، آنتی اکسیدان‌ها و ترکیبات فنول هستند که موجب کاهش فشار خون و کلسترول می‌شوند. مصرف این مواد موجب بهبود سلامت و تنوع باکتری‌های مفید در سیستم گوارش می‌شود. احتمال چاقی و اضافه وزن افرادی که این مواد را در رژیم غذایی خود مصرف می‌کنند، کمتر از سایرین است و ریسک ابتلای آن‌ها به بیماری‌های قلبی و عروقی پایین‌تر است.
قرار است نتیجه این تحقیقات در نشست سالانه انجمن آمریکایی مواد مغذی که در بالتیمور آمریکا برگزار خواهد شد، ارائه شود.


بیشتر بدانید : خواص سبزی جعفری برای بدن

بیشتر بدانید : سبزی ها را چطور مصرف کنیم که خواص خود را از دست ندهند؟



گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: irna.ir