درمان کبد چرب با دو چای خانگی
بهترین راه درمان کبد چرب مصرف خوراکی ها و دمنوش هایی است که کبد را پاکسازی می کنند از این رو دو دمنوش بسیار موثر در درمان کبد چرب را به شما معرفی می کنیم

درمان خانگی کبد چرب با دمنوش گیاهی

مسمومیت کبد به‌طورمعمول با سردرد، سوء هاضمه، نفخ شکم، افزایش وزن، لکه های کبدی، سوزش سر دل و مشکلات کیسه صفرا همراه است؛ در این بین بر اساس مطالعات انجام شده چای زردچوبه، یکی از مهمترین روش های سم زدایی از کبد است. رنگ زرد زردچوبه به دلیل ماده ای به نام کورکومین است که سبب تحریک صفرا می‌شود. شما می‌توانید برای تهیه این چای از زردچوبه تازه، زنجبیل تازه، فلفل سیاه، دارچین، شیر نارگیل و عسل استفاده کنید که هریک خواصی فوق العاده دارند.

بیشتر بدانید : آیا طب سنتی می تواند کبد چرب را درمان کند؟

بیشتر بدانید : درمان کبد چرب در خانم ها با شیر دادن به نوزاد

زنجبیل

طعم تند زنجبیل باعث شده است  هر کسی جرات خوردن آن یا نوشیدن جوشانده و دمنوش زنجبیل را نداشته باشد، اما همین خاصیت تند و خاص بودن آن یکی از مهم ترین ویژگی‌های این نوشیدنی برای کاهش و کنترل وزن است. با مصرف زنجبیل دمای بدن بالا رفته و همین باعث سوختن کالری های اضافی بدن می شود. برای تهیه این نوشیدنی نصف یک عدد زنجبیل تازه را داخل یک لیتر آب ریخته و اجازه دهید بجوشد.

پس از اینکه محلول کمی غلیظ شد، آن را از روی گاز برداشته و بگذارید خنک شود. برای آن که از ویژگی های این نوشیدنی بویژه تاثیر آن در کاهش وزن بهره مند شوید، یک ساعت پس از خوردن هر وعده غذایی، یک فنجان از آن را بنوشید. به این ترتیب میزان کالری سوزی افزایش خواهد یافت.

بیشتر بدانید : 4 قدم موثر برای درمان کبد چرب

بیشتر بدانید : درمان کبد چرب با 12 غذای مفید + 6 غذای خطرناک برای کبد


گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : yjc.ir