اگر می خواهید دیابت نگیرید صبح ها زودتر صبحانه بخورید
از کنار وعده های غذایی خود به راحتی نگذرید تا سلامت بدن شما حفظ شود

صبح زود صبحانه میل کنید تا به دیابت مبتلا نشوید

اگر شما هم جزء آن دسته افرادی هستید که صبح ها تا دیروقت می خوابید و خوردن صبحانه را به اواخر صبح موکول می کنید بهتر است کمی در این عادت خود تجدیدنظر کنید و عادت صبحانه خوردنتان را اصلاح کنید.

محققان در مطالعات اخیر خود به این نتیجه رسیده اند افرادی که خوردن صبحانه را به آخرین ساعات صبح موکول می کنند، بیشتر در معرض ابتلا به دیابت نوع دو و دیگر اختلالات متابولیک قرار دارند. تغییر این عادت نادرست حتی از عوارض ناشی از ابتلا به دیابت مانند اضافه وزن هم جلوگیری می کند.

محققان دانشگاه نورث وسترن و دانشگاه ایلینویز دریافتند افرادی که زودتر از ساعت 8:30 صبح صبحانه می خورند در مقایسه با کسانی که بعد از این ساعت صبحانه میل می کنند قند خون پایین تر و مقاومت انسولینی کم تری دارند.

افزایش قند خون و مقاومت بدن به انسولین که نقش تنظیم کننده قند خون را در بدن ایفا می کند، دو شاخص پیش دیابتی و دیابت نوع دو به شمار می روند. طبق برآورد مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا حدود 34 میلیون آمریکایی از دیابت نوع دو رنج می برند و 88 میلیون نفر پیش دیابتی هستند.

از 88 میلیون نفر مبتلا به علائم پیش دیابتی، 84 درصد از بیماری خود مطلع نیستند و به همین دلیل در معرض ابتلا به دیابت نوع دو، بیماری های قلبی و سکته قرار دارند.

بررسی ها نشان می دهد که تنظیم رژیم غذایی و صرف غذا در زمانی محدود به فرد اجازه می دهد تا هر اندازه که می خواهد غذا بخورد اما این کار باید در بازه زمانی مشخص و کوتاهی انجام شود که در نهایت سلامت متابولیک بدن را به همراه دارد.

تحقیقات صورت گرفته حاکی از آن است که مقاومت انسولینی با فواصل کوتاه غذا خوردن افزایش می یابد در حالی که میزان قند خون بدون توجه به زمان غذا خوردن به طور قابل توجهی تغییر نمی کند. بنابراین بهتر است برای صرف غذای خود زمان بگذارید و از خوردن غذا در بازه های کوتاه مدت خودداری کنید.

بیشتر بدانید : چند علت غیر شیرین برای دیابت

بیشتر بدانید : نشانه‌های ابتلا به دیابت چیست؟

بیشتر بدانید : دیابتی ها چطور می توانند قند خون صبحگاهی خود را کنترل کنند؟

بیشتر بدانید : دیابت، 20 غذایی كه دشمن دیابت هستند

گردآوری : گروه  سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع :sinapress.ir