رژیم غذایی ضد سرطان را بشناسید
سرطان تبدیل به یکی از بیماری های شایع در بین همه مردم شده است که تغذیه سالم تاثیر مهمی در پیشگیری از سرطان دارد، در این مطلب رژیم غذایی برای پیشگیری از سرطان معرفی می شود

پیشگیری از سرطان با این رژیم غذایی

بر اساس یک پژوهش که به تازگی در مجله پزشکی BMC Medicine منتشر شده است، داشتن یک رژیم غذایی که در آن مصرف گوشت کم و یا حتی خالی از گوشت باشد، می‌تواند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد.

محققان دانشگاه آکسفورد در این پژوهش، داده‌هایی که در سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ از سوی «بانک اطلاعات پزشکی انگلیس» جمع آوری شده بود را مورد بررسی قرار دادند. این اطلاعات شامل داده‌های ۴۷۲ هزار بزرگسالی بود که سنینی مابین ۴۰ تا ۷۰ سال در زمان جمع آوری اطلاعات داشتند.

این اطلاعات که نشان می‌داد چه مقدار از شرکت کنندگان از گوشت و ماهی مصرف کرده بودند، از سوی محققان با موارد سرطان مورد مقایسه قرار گرفت و عوامل دیگر نیز، نظیر سبک زندگی و سلامت نیز در این تحقیق در نظر گرفته شد.

محققان پس از بررسی این موارد دریافتند خوردن ۵ بار گوشت در هفته و یا کمتر از این میزان، می‌تواند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد.

بیشتر بدانید : روشی جدید برای پیشگیری از سرطان سینه

بیشتر بدانید : پیشگیری از سرطان با 11 قانون مهم

بیشتر بدانید : پیشگیری از سرطان و توصیه های پزشکان در این مورد

گوشت

بر اساس این یافته ها، خطر سرطان در میان افرادی که در هفته ۵ بار و یا کمتر گوشت می‌خورند ۲ درصد کمتر، و در میان افرادی که گوشت مصرف نمی‌کنند اما ماهی می‌خورند ۱۰ درصد کمتر و در میان افراد گیاهخوار و «گیاهخواران مطلق» (که به آن‌ها وگان نیز می‌گویند و شامل افراد می‌شود که تنها محصولاتی که از زمین می‌روید را می‌خورند و حتی لبنیات یا تخم مرغ را نیز نمی‌خورند) ۱۴ درصد کمتر از افرادی بوده است که در هفته بیش از ۵ بار گوشت می‌خوردند.

گیاهخواری

«Marissa Perrotta» متخصص تغذیه و مالک پایگاه اینترنتی Plantable Nutrition & Wellness (تندرستی و تغذیه گیاهی) در این باره می‌گوید: شواهد قابل توجهی وجود دارد که که در طی سال‌ها جمع آوری شده و نشان می‌دهد رژیم غذایی کم گوشت یا بدون گوشت نه تنها خطر سرطان، بلکه خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و دیابت را کاهش می‌دهد.

بیشتر بدانید :  غذایی برای جلوگیری از سرطان

بیشتر بدانید : غذاهای خوب و بد برای سرطان

بیشتر بدانید : غذاهایی که با سرطان مبارزه می کنند را بشناسید

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: yjc.ir