خوردن کاچی پس از زایمان از زمان های دور در میان بانوان بسیار مرسوم بوده و هست, ولی آیا دلیلش را می دانید؟ و یا اینکه اصلا نیازی به خوردن آن هست یا فقط یک رسم قدیمی است؟

کاچی و تغذیه بعد از زایمان

به نقل از سیمرغ, دکتر امیرحسین رفیعی متخصص طب سنتی درباره خوردن یا نخوردن کاچی پس از زایمان گفت: بطور کلی خوردن کاچی بعد از زایمان مشکلی ندارد فقط مادرانی که طبع گرمی دارند، ممکن است جوش بزنند. ولی خوردن غذاهای چرب برای مادری که تازه وضع حمل کرده مناسب نیستو مادر را دچار اضافه وزن می‌کند و این اضافه وزن ناشی از چربی غذا و کم تحرکی وی است. کاچی کالری زیادی دارد ولی مادر می‌تواند با رژیم غذایی روزانه مناسب کالری مورد نیازش را از سطح دیگری دریافت کند.

پس از زایمان فرد به دلیل فشار فیزیکی بر روده ها معمولا دچار یبوست می‌شود و بهتر است در روزهای اولیه پس از زایمان مواد غذایی حاوی فیبر مصرف کند، زیاد مایعات بنوشند و سعی کند، تحرک داشته باشد و راه برود تا احتمال اینکه دچار یبوست شود را به حداقل برساند.

 بهتر است فرد با مشاهده غیر معمول علائم به پزشک مراجعه کند تا ناراحتی‌هایی که مربوط به ناراحتی های بعد از زایمان هستند به مشکلات جدی تبدیل نشوند و در همان مراحل اولیه با نظر پزشک اقدامات لازم انجام شود.


گردآوری:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:yjc.ir