میان وعده های مناسب برای خانم های باردار
 تغذیه همیشه به خصوص در دوران بارداری اهمیت زیادی دارد زیرا علاوه بر سلامت خودتان بر سلامت جنین هم تاثیر می گذارد

 میان وعده های مجاز برای دوران بارداری

بارداری از آن دورانی است که باید بیش از گذشته به فکر خوردن غذاهای سالم باشید. شما به عنوان یک مادر فقط مسئول سلامتی خود نیستید و سلامت جنین درون شکم‌تان هم در گرو خورد و خوراک شماست. یکی از وعده‌هایی که معمولا به خوردن غذاهای ناسالم روی می‌آوریم، میان‌وعده‌هاست. در ادامه به معرفی چند میان‌وعده سالم برای دوران بارداری خواهیم پرداخت.

1- سیب به همراه کره‌بادام‌زمینی

یک یا دو قاشق غذاخوری کره بادام زمینی را روی سیب های خرد شده بمالید. سعی کنید از کره بادام زمینی طبیعی استفاده کنید تا فاقد روغن‌های هیدروژنه ناسالم باشد . این میان‌وعده به علت داشتن فیبر،پروتئین  و چربی سالم برای شما مفید خواهد بود.

2- ماست به همراه مغزها و تکه‌های میوه‌

برای استحکام استخوان‌ها و دندان های خود و فرزندتان، شما احتیاج به مصرف سه وعده لبنیات در روز دارید. می‌توانید در یک میان وعده، یک لیوان ماست و یک تا دو قاشق مغز آجیل را با تکه‌های میوه مخلوط و کلسیم لازم، پروتئین و فیبر بدن‌تان را تامین کنید .

3- شکلات و میوه بخورید

خوردن شکلات به همراه میوه در میان وعده، می‌تواند از بیماری‌هایی نظیر فشار خون بالا در این دوران جلوگیری کند. برای تنوع بیشتر به شما پیشنهاد می‌کنم پودینگ شکلاتی را با میوه مخلوط کنید و از عصرانه هیجان انگیز خود لذت ببرید.

4- ساندویچ ماهی

 تحقیقات جدید می‌گویند، خوردن دو تا سه وعده ماهی در هفته برای خانم‌های باردار بسیار خوب است. ماهی تن غنی از پروتئین ، جیوه کمتری دارد  و منبع خوبی از اسیدهای چرب امگا 3 است که به رشد مغز کودک شما کمک می کند. برای افزودن فیبر و چربی سالم ، آن را با آووکادو ترکیب کنید و روی نان غلات بگذارید و ساندویچ  متفاوت خود را درست کنید.

5- اسموتی 

شما با آب میوه طبیعی یا ماست و شیر  و ترکیب آن با موز و کره بادام زمینی و حتی کمی کاکائو می‌توانید اسموتی های خوشمزه درست کنید و به بدن‌تان پروتئین، فیبر و قند طبیعی را به صورت همزمان برسانید.

بیشتر بدانید : لیست ممنوعه غذایی زنان باردار

بیشتر بدانید : مراقبت از دندان ها در دوران بارداری چگونه است؟

بیشتر بدانید : این مشاغل برای خانم های باردار ممنوع است

بیشتر بدانید : مراقبت از پوست در دوران بارداری

گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع :khorasannews.com