دندانپزشک
دندان پزشكان به جای مصرف فرآورده‌هایی مانند ذرت حجیم و شیرین برای صبحانه از لبنیات و نان كامل گندم استفاده می‌كنند.
اگر می‌خواهید كه دندان‌های سالمی داشته باشید به رژیم غذایی دندانپزشك خود توجه نمایید و از او بپرسید كه چه غذاهایی را هرگز نمی‌خورد.

از جمله‌ی این مواد غذایی كمپوت‌های میوه بوده كه بسیار شیرین هستند و می‌توانند آسیب جدی به دندان‌ها وارد كنند، در عوض دندانپزشكان از میوه‌های طبیعی استفاده می‌كنند.

گفتنی است همینطور انواع كیك‌ها و شكلات‌ها بویژه آنهایی كه دارای دانه های ریز آجیل و یا تكه‌های میوه هستند كه می‌تواند در منافذ بین دندان‌ها گیر نماید از جمله موادی هستند كه دندانپزشكان آنها را مصرف نمی‌كنند.

بررسی‌ها نشان می‌دهند دندانپزشكان به جای مصرف فرآورده‌هایی مانند ذرت حجیم و شیرین برای صبحانه از لبنیات و نان كامل گندم استفاده می‌كنند.

همینطور انواع كرم‌های شیرین و سس‌هایی كه در آنها شكر وجود دارد از دیگر مواردی هستند كه دندانپزشكان از آنها استفاده نمی‌كنند. همنیطور انواع نوشیدنی‌های شیرین مانند آبمیوه‌های صنعتی و همینطور قهوه و نوشیدنی های گاز‌دار نیز توسط دندانپزشكان مصرف نمی‌گردد.

بستنی‌های بسیار سرد و شیرین در حجم زیاد نیز به دلیل خطراتی كه برای سلامت دندان دارند مورد استفاده دندانپزشكان قرار نمی‌گیرند.

در عوض دندانپزشكان از مواد طبیعی سالم در كنار مراقبت صحیح از دندان‌ها و مسواك‌زدن در فواصل مناسب استفاده می‌كنند تا دندان هایی سالم داشته باشند.


گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : yjc.ir


مطالب پیشنهادی:
اگر از دندانپزشکی می ترسید، بخوانید
درمان دندانپزشکی کودکان تحت بیهوشی، آری یا خیر؟!
برای رفع مشکل حافظه به دندانپزشک مراجعه کنید!
همه چیز درباره یک باور غلط دندانی!
آیا دندان لق قابل درمان است؟