چند پیشنهاد برای پیشگیری از زرد شدن دندان ها
افزایش سن نیز یکی از عوامل زرد شدن دندان‌ها است، چرا که ضخامت مینای دندان کم شده و عاج یا لایه زرد رنگ زیری نمایان می‌شود.

علت زرد شدن دندان ها چیست؟

جالب است بدانید که هر غذا یا نوشیدنی که لک ثابت روی لباس یا فرش به جا بگذارد، روی دندان نیز تأثیر می‌گذاردافزایش سن نیز یکی از عوامل زرد شدن دندان‌ها است، چرا که ضخامت مینای دندان کم شده و عاج یا لایه زرد رنگ زیری نمایان می‌شود. مصرف بعضی از داروها مثلاً تتراسیکلین نیز باعث ایجاد لک روی دندان‌ها می‌شود. پر کردن دندان با مواد نقره‌ای هم گاهی وقت‌ها در اطراف دندان لک ایجاد می‌کند.

در این میان مطمئن‌ترین و بهتریه راه برای از بین بردن لکه‌های زرد ایجاد شده به وسیله غذاها و نوشیدنی‌های مختلف مراجعه به متخصص و انجام جرم‌گیری است، اما برای جلوگیری از ایجاد لک مجدد بعد از جرم گیری به این توصیه ها عمل کنید.

 

جلوگیری از ایجاد لک بر روی دندان

- از مسواک زدن به صورت مرتب بعد از مصرف مواد غذایی غافل نشوید و با شستشوی دندان‌ها بعد از هر وعده غذایی از تشکیل پلاک‌ها که باعث ایجاد لک می‌شوند، جلوگیری کنید.

- از نخ دندان استفاده کنید. معمولاً لک‌ها در اطراف دندان‌ها و نزدیک به لثه بیشتر بوده و علت آن وجود پلاک (لایه نازکی از باکتری یا مواد غذایی) است که بین دندان‌ها و خط لثه تجمع پیدا کرده و مانند یک آهن ربا باعث جذب لک می‌شوند. با استفاده از نخ دندان از ایجاد پلاک و در نتیجه لک جلوگیری کنید.

- این بار برای زیبایی ظاهر هم که شده، سیگار کشیدن را ترک کنید.

- در مصرف نوشیدنی‌های رنگی افراط نکنید.


گردآوری:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:salamaneh.com