لثه های بیمار عامل سرطان مری می شوند!
 بهداشت دهان و دندان و سلامت لثه ها بیشتر از آنچه فکر می کنید اهمیت دارند. محققان دریافته اند بیماری لثه ها با سرطان مری در ارتباط است.

آیا می دانستید بیماری لثه منجر به بروز سرطان مری می شود؟

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد باکتری بیماری لثه احتمال ابتلا به سرطان مری را افزایش می‌دهد. در این بررسی سلامت دهان ۱۲۲ هزار نفر در آمریکا برای مدت ۱۰ سال تحت کنترل قرار گرفت و مشاهده شد وجود دو نوع باکتری مرتبط با بیماری لثه خطر ابتلا به سرطان مری را بالا می‌برد.

در این بررسی آمده است به طور خاص وجود یک باکتری دهان به نام Tannerella forsythia با افزایش ۲۱ درصدی احتمال ابتلا به تومورهای سرطان مری همراه است.

 یکی دیگر از علل سرطان مری، لثه های بیمار هستند

محققان در بررسی‌های پیشین به وجود ارتباط بین بیماری لثه و خطر فزآینده ابتلا به بیماری قلبی پی برده بودند. هرچند برخی محققان بر این باورند که نمی‌توان ارتباط بین بیماری لثه و تومورهای سرطان مری را تایید کرد.

سرطان مری هشتمین سرطان شایع و ششمین عامل اصلی مرگ و میر ناشی از سرطان در سراسر جهان است. سرطان مری بسیار کشنده است و نیاز فوری جهت پیشگیری از آن و تشخیص به موقع بیماری وجود دارد.

محققان آمریکایی براساس بررسی جدید خود اظهار داشتند؛ برخی باکتری‌های دهانی به بروز این سرطان بسیار کشنده کمک می‌کند هرچند برخی باکتری‌ها دارای تاثیرگذاری حفاظتی هستند.

به گزارش هلث دی نیوز Health Day News، به گفته محققان تشخیص باکتری‌های خوب و بد می‌تواند به درمان‌های پیشگیرانه منجر شود و همچون عامل پیش‌بینی کننده خطر ابتلا به این سرطان عمل کند.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : وقتی بیماری های لثه زمینه ساز یک سرطان کشنده می شوند

اگر می خواهید بیشتر بدانید : علل ابتلا به سرطان مری را بدانید

اگر می خواهید بیشتر بدانید : علت عفونت لثه

اگر می خواهید بیشتر بدانید : شایع ترین سرطان های گوارشی، از سرطان مری تا مقعد

اگر می خواهید بیشتر بدانید : نشانه‌های بیماری لثه




گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع: isna.ir