آسیب دیدن ریه ها به وسیله باکتری های دهان
 سلامت دهان و دندان نه تنها به زیبایی صورت و خوردن غذای بهتر کمک می کند، بلکه سلامت دهان به طور مستقیم بر روی اندام های داخلی ااز جمله قلب و ریه تاثیر می گذارد

 تاثیر باکتری های دهان بر روی بدن 

میکروبیولویت خوراکی برای سلامتی کلی مهم است زیرا باکتری هایی که در حال مصرف هستند، هر جنبه ای از سلامت ما را تحت تاثیر قرار می دهند. اخبار پزشکی امروز در تعدادی از مطالعات نشان داده است که نوعی ارتباط بین میکروبیوتایپ روده و سرطان، چاقی، بیماری های قلبی، افسردگی، اضطراب و سایر شرایط وجود دارد.

نویسندگان این تحقیق توضیح می دهند که نه تنها باکتری های زبان میکروب بیوتین را به روده می رسانند، بلکه در افراد سالخورده نیز به احتمال زیاد به سمت ریه ها کشیده می شوند.

در افراد سالخورده مشکلاتی مانند دشواری بلعیدن و رفلکس و سرفه ممکن است به طور تصادفی باکتری هایی را به ریه ها برسانند و موجب عفونت های ریوی مانند پنومونی شوند.

سلامت دندان ها

باکتریهای دهان سالمندان عمدتا با پلاک بیشتر، حفره های بیشتر و دندان های کمتر یافت می شوند. علاوه بر این، وجود قارچ نیز در سالمندان، بعلت پروتز وجود دارد. در بزرگسالان سالخورده ای که بهداشت دهان و دندان مناسبی ندارند احتمال ایجاد باکتری های زیاد در زبان آنها وجود دارد.

عدم تعادل در میکروبیولوژی زبان در افراد مسن، با خطر بالقوه مرگ و میر ناشی از پنومونی مرتبط است. به طور خلاصه باید گفت که دندان های کم، فقر بهداشت دهان و دندان و پوسیدگی های بیشتر دندان دچار تغییر دشواری در ترکیب مایکروبی زبان می شوند، که ممکن است بخصوص برای سلامت تنفسی بزرگسالان سالخورده مشکل ساز باشد.


 بیشتر بدانید : فکر می کنید سواد سلامت دهان و دندان را دارید یا آموزش لازم است؟

بیشتر بدانید : این علایم دهان, زبان و لثه درباره سلامت شما چه می گویند؟

بیشتر بدانید : دهان شما درباره سلامت شما چه می گوید؟


گردآوری : گروه سلامت سیمرغ 
seemorgh.com/health
منبع : shafaqna.com