سندروم سوزش دهان چیست و چطور درمان می شود؟
 سندروم سوزش دهان نوعی بیماری دهانی است که با درد همراه است و نیاز به درمان دارد، در ادامه به معرفی بیشتر این بیماری می پردازیم

سندروم سوزش دهان، علائم و درمان آن

سندروم سوزش دهان یک اختلال دردناک است که نیاز به درمان دارد. علایم سندروم سوزش دهان در دهان، لثه‌ها، لب‌ها و گلو ظاهر می شود و خودِ بیماری نیز به سبب‌های متعددی همچون آلرژی، دیابت، خشکی دهان، رفلاکس معده و مشکلات تیروئید بروز می‌کند.افزایش احساس تشنگی، احساس درد، احساس سوزش در یک یا چند منطقه از دهان، خشکی دهان، تغییر در طعم دهان، احساس طعم فلز در دهان که حتی پس از مسواک و غذا خوردن نیز باقی می‌ماند از دیگر علایم سندروم سوزش دهان است.


درمان سندروم سوزش دهان

مصرف غذاهای پر آهن
زنی مبتلا به بیماری دهان

در اغلب موارد رابطه مستقیمی میان کمبود آهن و سندروم سوزش دهان وجود دارد بنابراین ممکن است با افزایش مصرف غذاهای پر آهن همچون عدس، اسفناج و پسته، علایم سندروم سوزش دهان هم فروکش کند و در درمان آن موثر باشد.


دریافت ویتامین B12

یکی از اساسی ‌ترین علل بروز سندروم سوزش دهان، ممکن است کمبود ویتامین ب ۱۲ باشد. یک مطالعه‌ منتشر شده در ژورنال آسیب‌شناسی دهان و دندان نشان داد که ویتامین ب ۱۲ قابلیت کاهش میزان «هوموسیستئینِ» موجود در بیماران مبتلا به این سندروم را دارد.


استفاده از جوش‌شیرین

از جوش‌شیرین هم می‌توان برای درمان سندروم سوزش دهان که در عین حال مقرون به صرفه هم هست، استفاده کرد. برای درمان سوزش دهان با جوش‌شیرین، باید یک سوم فنجان آب گرم را با یک سوم قاشق چای خوری  جوش‏شیرین ترکیب و سپس در دهان غرغره کنید.


بیشتر بدانید : علت شوری دهان چیست + درمان خانگی شوری دهان

بیشتر بدانید : دهان شما درباره سلامت شما چه می گوید؟

بیشتر بدانید : بوی بد دهان ممکن است نشانه این بیماری ها باشد


گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : khorasannews.com