قبل یا بعد مسواک زدن نخ دندان بکشیم؟
 از نخ دندان و مسواک برای از بین بردن پلاک های مضر بین دندان ها استفاده می شود که باید بدانیم قبل مسواک زدن از نخ دندان استفاده کنیم یا بعد آن که تاثیر بیشتری داشته باشد

از نخ دندان قبل یا بعد مسواک استفاده کنیم؟

کارشناسان می‌گویند برای بهبود سلامت دهان و دندان بهتر است از نخ دندان پیش از مسواک زدن استفاده کنید. با استفاده از نخ دندان پیش از مسواک زدن بهتر می توان پلاک های مضر انباشته شده در دهان را از بین برد و این کار تأثیر فلوراید درون خمیر دندان را هم بیشتر می کند. در واقع با این کار پلاک ها و رسوبات میان دندان‌ها شل می شود و به این ترتیب می توانید با مسواک آن ها را پاک کنید.

 بهترین انتخاب نخ دندان

نخ دندان در انواع مختلف نخی ، مومی، طعم دار یا بدون طعم و عطری وجود دارد و همه انواع آن  به جلوگیری از ایجاد پلاک در دندان‌ها کمک می‎‌کند.

نخ دندان مومی برای افرادی که بین دندان های خود فاصله دارند، گزینه مناسب تری خواهد بود . اگر لثه های حساسی دارید که دائم دچار خون ریزی می‎‌شود، از نخ دندان نرم استفاده کنید. اگر دندان مصنوعی دارید، از نخ دندان سفت و محکم استفاده کنید .

بهترین زمان برای استفاده

زمان استفاده از نخ دندان بهتر است شب ها قبل از خواب باشد . در زمان خواب، ترشح بزاق برای تمیز کردن دندان ها و لثه کاهش می یابد و باکتری ها برای آسیب رساندن به دندان ها وقت بیشتری دارند ، بنابراین بهتر است هر شب قبل از خواب از مسواک و نخ دندان استفاده و زبان خود را هم تمیز کنید.

بیشتر بدانید : آیا استفاده از نخ دندان بهتر است یا خلال دندان؟

بیشتر بدانید : مسواک نرم بخریم یا مسواک سخت؟

بیشتر بدانید : نکات ضروری که برای حفظ سلامت دندان ها باید رعایت کنید

بیشتر بدانید : دشمنان دندان های خود را بشناسید

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:khorasannews.com