آیا قزص های خمیر دندان قابل اعتماد هستند؟
قرص های خمیر دندان که به تازگی طرفداران زیادی پیدا کرده است در مواردی می تواند بسیار کار آمد باشد

راجع به قرص خمیر دندان چه می دانید؟

مسواک‌زدن حداقل دو بار در روز از عوامل اصلی بهداشت دهان و دندان است که ما معمولا آن را در برنامه روزانه می‌گنجانیم. با این حال از آنجا که تیوب‌های خمیردندان‌های معمولی از آلاینده‌های محیط‌ زیست محسوب می‌شوند، تولیدکنندگان محصولات مراقبت از بهداشت دهان و دندان و دوستدار محیط‌ زیست پیشنهاد می‌کنند لوله خمیردندان معمولی را کنار گذاشته و به جای آن از یک قرص خمیردندان استفاده کنیم. اما آیا قرص‌های خمیردندان واقعا در پاکیزگی دهان و محافظت از دندان‌ها مؤثر عمل می‌کنند؟

قرص‌های خمیردندان که اغلب طعم‌های مختلفی مانند نعناع، توت‌فرنگی و غیره دارند دارای ترکیبی مشابه خمیردندان‌های معمولی هستند اما به جای این‌ که به‌ صورت ژل یا مایع باشند حالت پودری و کروی دارند. برای استفاده از این قرص‌ها به گذاشتن آنها روی مسواک نیازی نیست بلکه کافی است یکی از آنها را در دهان بگذارید و بلافاصله بجوید. پس از ورود قرص به دهان، ترکیب آن با بزاق ماده خمیری شکلی ایجاد می‌کند که با جویدن آن احساسی شبیه جویدن قرص مولتی ویتامین کودکان به شما دست می‌دهد. پس از آن شما می‌توانید با یک مسواک مرطوب، محلول را در اطراف دهان و روی دندان‌های خود پخش کنید.

برخی دندانپزشکان می‌گویند قرص‌های خمیردندان جایگزین خوبی برای خمیردندان‌های رایج در شرایط خاص هستند. با این حال، پزشکان به بیمارانی که دندان‌های نامرتب دارند یا دچار پوسیدگی روکش دندان هستند توصیه می‌کنند، در استفاده از این قرص‌ها احتیاط کنند، زیرا ممکن است در جویدن با مشکل مواجه شوند. قرص‌های خمیردندان جایگزین مناسبی برای تیوب‌های خمیردندان معمولی برای مسافران و افرادی است که لثه‌های حساس دارند. این قرص‌ها کار ذرات ساینده موجود در خمیردندان‌ها را که باکتری‌ها و پلاک‌های دندان را از بین می‌برند، انجام می‌دهند. با این حال، چیزی که بیشتر دندانپزشکان در مورد قرص خمیردندان به شما خواهند گفت این است که اثربخشی خمیردندان جویدنی به شدت به تکنیک‌های مسواک‌زدن فرد بستگی دارد. از آنجا که این قرص‌ها به‌خوبی در تمام دهان پخش نمی‌شوند، استفاده از آنها ممکن است نتواند تمام فضای دهان را پوشش دهد و به کاهش سطح بهداشت دهان و دندان منجر شود. بنابراین، اگر می‌خواهید بدانید آیا قرص‌ خمیردندان قابل اعتماد است یا خیر، پاسخ این است که بله، برای افرادی که در حال سفر هستند و همین‌ طور افرادی که حساسیت بیش از حد به فلوراید دارند، این قرص‌ها گزینه خوبی است.

بیشتر بدانید : چه کسانی نباید از خمیردندان های سفید کننده استفاده کنند!

بیشتر بدانید : ماده ای مفیدتر از خمیر دندان؟!

بیشتر بدانید : خمیر دندان سفید کننده، مفید یا مضر؟

بیشتر بدانید : چطور یک خمیر دندان خوب و مناسب انتخاب کنیم؟

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:jamejamdaily.ir