ارتودنسی درمانی برای نامرتبی دندان
 ارتودنسی دندان یکی از روش های دندانپزشکی می باشد که در حال حاضر بسیاری از افراد برای مرتب سازی و هم ردیف بودن دندان های خود از آن استفاده می نمایند.


ارتودنسی دندان یکی از روش های دندانپزشکی می باشد که در حال حاضر بسیاری از افراد برای مرتب سازی و هم ردیف بودن دندان های خود از آن استفاده می نمایند.

شاید با شنیدن ارتودنسی دندان در ذهن شما این به وجود آید این روش مناسب نوجوانان و در آن سن بهترین زمان انجامش  می باشد، اما امروزه میتوان گفت  اغلب بیماران را بزرگسالان تشکیل می دهند.

سلامت دهان و دندان ها یکی از مهمترین مواردی است که در سلامتی نقش مهم و بسزایی دارد و توجه به آن ها را باید در الویت خود قرار دهید و انجام ترمیم و هرگونه درمان سن و سال نمی شناسد هدف این می باشد که شما صاحب دندان هایی سالم باشید تا از آسیب به دیگر بخش های بدنتان جلوگیری شود.
علاوه بر این شما با مرتب سازی دندان هایتان چهره دلنشین و لبخندی زیباتر خواهید داشت و همین امر باعث می شود اعتماد بنفس بسیار زیادی داشته باشید و بتوانید در جمع ها حس بهتری را تجربه کنید.

تعیین اینکه دندان های شما احتیاج به ارتودنسی دندان دارد یا خیر را متخصص این رشته به شما خواهد گفت و طبق نظر او با معایناتی که انجام می دهد مشخص می شود که این نوع درمان بر روی شما جواب می دهد یا بر عکس این موضوع صادق است.

چنانچه دندان های شما احتیاج به ارتودنسی داشته باشد، متخصص ارتودنسی برنامه درمانی مناسب با شرایط شما را برنامه ریزی می‌کند و مراقبت های بعد ارتودنسی دندان را توضیح می دهد.

از خدمات بسیار خوب دیگر کلینیک های معتبر دندانپزشکی ، ارتودنسی دندان کودکان می باشد. ارتودنسی دندان در کودکان سن مشخصی ندارد و  از 3 سالگی به بعد این امکان وجود دارد که کودک خود را برای درمان نزد دندانپزشک ببرید.

ارتودنسی دندان برای بزرگسالان نیز مفید می باشد. طی سال های اخیر ارتودنسی در سنین بالا و تعداد افراد بزرگسالی که این درمان ارتودنسی را انجام می‌دهند موفقیت آمیز باشد.
خوب است بدانید که بین ارتودنسی کودکان و ارتودنسی  افراد بزرگسالان تفاوت وجود ندارد. تنها این موضوع وجود دارد برای ارتودنسی دندان های کودکان توسط متخصص باید صبر کرد تا تعداد دندان های مناسب برای انجام ارتودنسی رشد کنند و مشکلی بوجود نیاید.

انواع ارتودنسی دندان که برای درمان مورد استفاده قرار می گیرند بر ۳ نوع است. ۱- ارتودنسی ثابت، ۲- ارتودنسی متحرک، ۳-ارتودنسی نامرئی و دندانپزشک با توجه به نیاز شما یکی از روش ها را انتخاب میکند.

در برخی از کلینیک های دندانپزشکی انجام ارتودنسی دندان بصورت اقساطی انجام میشود و این یک مزیت برای بیماران به حساب می آید.

ارتودنسی اقساطی یکی از امتیازهای خوبی است که برخی از کلینیک های دندانپزشکی در اختیار بیمار خود قرار می دهند تا با استفاده از آن بتوانند از پرداخت هزینه ها بهتر بربیایند.

همانطور که شاید اطلاع داشته باشید، هزینه درمان به روش ارتودنسی بالا می باشد و پرداخت آن برای برخی از بیماران مشکل می باشد و این باعث می شود که از درمان خود دست بکشند و پیگیر درمان نباشند.

اما برای رفاه بیماران طرح ارتودنسی اقساطی در برخی از کلینیک های دندانپزشکی وجود دارد به اینصورت که بیمار درمان خود را شروع می کند و در یک بازه مشخصی هزینه را پرداخت می نماید.

ارتودنسی درمانی است که باید در زمان مناسب خود صورت بگیرد و اگر دیر برای انجام آن اقدام شود فایده ای نخواهد داشت.
 

11.jpg


کامپوزیت دندان پرطرفدار در دندانپزشکی


کامپوزیت دندان از روشهای درمانی فو ق العاده مطمئن با طول عمر بالاست و آن را نیز با نام لمینیت کامپوزیتی می شناسند. این ماده بر روی سطح بیرونی دندان قرار میگیرد. این ماده دارای رنگ های متفاوتی است و با رنگ سفید شروع میشود و شما براساس رنگ پوست خود میتوانید انتخابی برای خود داشته باشید.

ازکامپوزیت دندان برای تغییر فرم یا رنگ دندان استفاده میشود. دندان هایی که بی نظمی های کمی دارند، معمولا با کامپوزیت مورد درمان قرار می گیرند.

شما میتوانید فاصله بین دندانهای خود را کامپوزیت درمان کنید. البته توجه داشته باشید فاصله های خیلی زیاد و یا بی نظمی های بیش از اندازه را با این روش نمیتوان برطرف کرد. علاوه بر آن برای روشن تر کردن رنگ دندان ها نیز استفاده میشود.

 طول عمر کامپوزیت دندان در حالت معمول بین چهار الی پنج سال می باشد. اما اگر مصرف چای و قهوه شما زیاد است یا خوراکی های سفت می خورید و از نخ دندان استفاده ندارید، حتما عمر کامپوزیت هایتان کم خواهد شد.

اگر چه روش کار دندانپزشک و مواد مصرفی کامپوزیت بر روی طول عمر آن تاثیرگذار است. اما بیش از آن مراقبت های شماست که میتواند زیبایی دندان هایتان را حفظ کند.

از مزایایی که این روش دندانی دارد این است که ماندگاری بالا دارد و از نظر قیمتی بسیار مناسب است. البته این را بای گفت که هزینه های آن بستگی به نوع مواد مورد استفاده و دندانپزشک مربوطه دارد.

کامپوزیت دندان به نسبت درمان های دیگر خیلی زود و بدون گرفتن وقت بر روی دندان ها نصب می شود و از شما زمان کمی گرفته می شود و میتوانید هم درمان خود را انجام دهید و هم به دیگر کارهای خود بپردازید.
 

22.jpg


انتخاب لمینت دندان با هدف زیبایی لبخند


لمینت دندان یکی از روش های جدید از درمان ها با هدف زیبایی است به اینصورت که، یک لایه یا پوسته‌ای از مواد دندانپزشکی است که بر روی دندان‌ها قرار می‌گیرد و آنها را به فرم و شکل دلخواه بیمار تبدیل می‌کند

برای آن کسانی که دارای دندان های شکسته هستند و از ظاهر آن برایشان اذیت کننده است و حتی برای دندان هایی که تغییر رنگ دارد لمینت دندان بهترین انتخاب خواهد بود.

لمینت دندان پوسته نازکی از جنس سرامیک است که جهت بازسازی دوباره و داشتن ظاهر طبیعی دندان ها مورد استفاده افراد قرار میگیرد.


از ویژگی خوب آن میتوان به قدرت و انعطاف‌پذیری در مقایسه با مینای دندان طبیعی اشاره کرد.


در این روش شما میتوانید لبخندی زیبا، دندان‌های سفید و یکدست داشته باشید. بسیاری از کارهای زیبایی و درمانی در صنعت دندان‌پزشکی برای داشتن دندان‌هایی بی نقص و مرتب وجود دارد که لمینت با توجه به استحکام و زیبایی که دارد با اختلاف بالا از بهترین روش‌های درمانی و مورد توجه به حساب می آید.

لمینیت دندان می تواند از چینی یا مواد کامپوزیت ساخت شود، قطعا روکش‌های چینی در برابر لکه‌ها از لمینتهای کامپوزیتی مقاومترند و ویژگیهای بازتاب نور همانند دندان های طبیعی را دارند.

 شما می توانید با مشورت دندانپزشک خود مناسب‌ترین انتخاب رنگ و نوع لمینت دندان را داشته باشید تا در آخر لبخندی دلنشین داشته باشید.

در ادامه یکی از کلینیک های معتبر دندانپزشکی را به شما معرفی خواهیم کرد تا با استفاده از خدمات آن صاحب دندان هایی زیبا و سالم شوید.

33.jpg


کیلینیک دندانپزشکی عمومی و تخصصی قلهک


برای ترمیم و درمان دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند.

کلینیک قلهک در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال دندانپزشک با تجربه و انجام انواع درمان های دندان هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس حاصل فرمایید.

تهران-خیابان شریعتی-روبروی مترو قلهک بن بست اختصاصی -پلاک 1-طبقه اول

26640905 - 26640907 - 26640957




گردآوری :گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:clinicgholhak.com