تعداد مبتلایان به ایدز در ایران را می دانید؟
همه مراحل پیشگیری، شناسایی و کنترل ایدز در کشور کاملا محرمانه است.
رییس اداره کنترل و مبارزه با ایدز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از شناسایی 28 هزار و 600 فرد مبتلا به ویروس اچ آی وی مثبت در کشور خبر داد. عباس صداقت افزود: شناسایی این تعداد به دنبال انجام بیش از 69 هزار تست تشخیص و مشاوره بیماری ایدز در کشور صورت گرفته است.

رییس اداره کنترل و مبارزه با ایدز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینكه همه مراحل پیشگیری، شناسایی و کنترل ایدز در کشور کاملا محرمانه است، تصریح کرد: 66 درصد از مبتلایان به ایدز تنها یک بار در سال به مراکز مشاوره و درمان ایدز مراجعه می‌کنند. طبق این گزارش، دکتر یحیی میرزاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز اظهار داشت: روند تغییر الگوی بیماری ایدز به سمت روابط جنسی مراقبت نشده سوق‌ یافته که با توجه به این مساله نیازمند اقدامات پیشگیرانه خاصی هستیم.

میرزاده با اشاره به اینکه هرمزگان جزء استان‌های پرخطر در زمینه بروز بیماری ایدز است، تصریح کرد: وجود مناطق آزاد تجاری، مهاجرپذیری جهت کار، قاچاق سوخت، بندری بودن منطقه و شرایط آب و هوایی در استان هرمزگان ضریب این خطرپذیری را دوچندان کرده است. وی خاطرنشان كرد: دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اقدامات خوبی در جهت کنترل و پیشگیری از بیماری اچ آی وی در استان انجام داده که از جمله آنها راه‌اندازی مراکز مشاوره بیماری‌های رفتاری در استان، راه‌اندازی باشگاه مثبت یاران، آزمایشگاه قطب منطقه‌ای خدمات جامع تشخیصی اچ آی وی و مرکز ویژه زنان آسیب‌پذیر است.
گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : ایرنا

مطالب پیشنهادی:
پاسخ به سوالات شما درباره ایدز
اقدامات لازم در صورت مواجه با ویروس ایدز
درمان ایدز
ایدز از این راه ها منتقل نمی شود
نقش پروبیوتیک ها در ایدز