بهترین روش های طبیعی برای تنگ کردن واژن در خانه
برقراری روابط جنسی مکرر و زایمان عواملی هستند که باعث شل شدن عضلات واژن خانم ها می شوند، اما روش هایی برای رفع این مشکل وجود دارد

سفت و تنگ کردن واژن با چند روش ساده در خانه

پس از ازدواج با برقراری روابط جنسی متعدد و به مرور زمان واژن خانم ها شل می شود. علاوه بر این گاهی ممکن است حساسیت در این بخش نیز کاهش پیدا کند؛ این دو عامل به شکل یک چالش برای خانم ها در می آیند و باعث کاهش اعتماد به نفس آنها می شوند. بارداری و زایمان اولین علل شل شدن واژن هستند.

عضلات کف لگن مانند یک ترمپلین عمل می کنند و زمانی که یک جسم سنگین را بلند می کنید، کشیده می شوند. اما این عضلات در دوران بارداری وزن زیادی را روی خود تحمل می کنند و در نتیجه شل می شوند. بارداری به تنهایی،حتی اگر زایمان به شکل طبیعی انجام نشود، باعث شل شدن عضلات کف لگن می شود. در زمان زایمان نیز عضلات کف لگن شل می شوند تا سر نوزاد از رحم و از طریق واژن خارج شود. 

اما سفت کردن دوباره عضلات واژن کار سختی نیست. با انجام برخی ورزش ها و رعایت برخی نکات می توانید عضلات واژن را دوباره سفت کنید. در ادامه به این حرکات و نکات اشاره می کنیم: 


تنگ کردن واژن با رژیم غذایی سالم 
رژیم غذایی سالم

یکی از موثرترین روش ها برای سفت کردن واژن تغذیه مناسب است. یک رژیم غذایی سالم باعث تقویت عضلات کف لگن می شود. تغذیه مناسب داشته باشید تا مطمئن شوید این عضلات به درستی ترمیم می شوند. غذاهایی مصرف کنید که سرشار از استروژن های طبیعی هستند، از جمله زنجبیل، دانه های کنجد، انار، سویا و محصولات آن، هویج، انواع توت ها و سیب. به علاوه مصرف مقدار زیادی غلات سبوس دار طبیعی، کربوهیدرات های طبیعی و پروتئین های حیوانی بدون چربی بسیار مهم است. یک رژیم غذایی مناسب و سالم به تقویت و سلامت عضلات داخلی کمک می کند. 

برخی می گویند مصرف سرکه، به صورت خوراکی یا موضعی، نیز به تنگ کردن واژن کمک می کند. اما این صرفا یک باور اشتباه است و سرکه ممکن است عوارضی در پی داشته باشد. هیچ بررسی علمی برای اثبات این مسئله انجام نشده است. 


تنگ کردن واژن با تمرینات کگل 
تمرین کگل

ثابت شده که تمرین های کگل به طور موثر به تنگ شدن واژن کمک می کنند. ابتدا لازم است عضلات کف لگن را مشخص کنید، ساده ترین راه برای شناسایی عضلات کف لگن این است که جلوی جریان ادرار را بگیرید، این عضلات به توقف ادرار کمک می کنند. زمانی که عضلات کف لگن را در بدن خود شناسایی کردید، بهتر است مثانه تان را خالی کنید و به پشت روی زمین بخوابید. سپس عضلات این بخش را منقبض کرده و برای چند ثانیه در این حالت نگه دارید. برای رسیدن به نتایج موثر لازم است به طور خاص روی عضلات کف لگن تمرکز کنید. بهتر است از منقبض کردن همزمان عضلات شکم، ران و باسن اجتناب کنید. 

تمرینات کف لگن بسیار ساده انجام می شوند و انجام این تمرین ها به مدت 10 تا 15 دقیقه در روز موثر خواهد بود. این تمرین ها را اگر به طور مداوم و مرتب انجام دهید، به زودی تاثیر آنها را مشاهده خواهید کرد. 


حرکت اسکات squat برای تنگ کردن واژن
اسکات,squat

با انجام حرکات اسکات بلافاصله و به طور طبیعی واژن شل شده به حالت اول بازمی گردد. به هرحال اسکات از آن دسته تمریناتی است که می توان گفت اکثر افراد آن را به شکلی نادرست انجام می دهند. شکل صحیح این حرکت به این شکل است: بایستید و پاها را از هم باز کنید، به طوری که پاها کمی بیرون تر از ران ها قرار بگیرند. انگشت های پا با زاویه 30 درجه به سمت بیرون باشند و مطمئن شوید که پاها در یک سطح قرار دارند.

ابتدا باسن و زانوها را خم کنید، انگار که می خواهید روی صندلی بنشینید (دقت داشته باشید خم کردن زانوها تا حدی باشد که از انگشت شست پا جلوتر نرود)، دوباره به حالت قبل برگردید. بسیار مهم است که فشار را به پاشنه پا وارد کنید. اگر در انجام حرکت اسکات به شکل صحیح دچار مشکل هستید، بهتر است مدتی به باشگاه بروید.  

مانند تمرین های کگل، اسکات نیز برای تقویت عضلات باسن و همچنین سفت و تنگ کردن واژن است. به علاوه این تمرین یک حرکت ترکیبی محسوب می شود که برای تمام بدن مفید است. 


انجام حرکت  Leg ups برای سفت کردن واژن
legs-up.jpg

در این حرکت ابتدا به پشت بخوابید و پای خود را به صورت کاملا صاف بالا بیاورید و به طور مداوم پاها را عوض کنید. از خم کردن پاها اجتناب کنید. در هنگام بالا و پایین آوردن پاها، کاملا آن را صاف نگه دارید. می توانید پاها را به دو طرف حرکت دهید. برای سریع تر رسیدن به نتیجه مطلوب بهتر است هر روز این حرکت را انجام دهید. 


سفت و تنگ کردن واژن با یوگا 
یوگا

انجام تمرین های یوگا طبق یک برنامه منظم به تقویت عضلات واژن کمک می کند. برخی از مفیدترین حرکات یوگا عبارتند از: حالت پل و وضعیت بچه. این دو حرکت مستلزم تنفس عمیق نیز می باشند. تکرار این دو حرکت به سفت شدن عضلات واژن کمک می کند. 


استفاده از مخروط های واژن 
مخروط واژن

مخروط های واژن به سفت و تنگ شدن واژن کمک زیادی می کنند. این مخروط ها با وزنه هایی همراه هستند که به آنها متصل می شوند. تمرین مربوط به مخروط های واژن باید دو بار در روز و هر بار به مدت 15 دقیقه انجام شود و به این صورت است که مخروط در داخل واژن قرار می گیرد، حرکت با سبک ترین مخروط شروع شده و به مرور و با قوی تر شدن عضلات کف لگن، مخروط های سنگین تر مورد استفاده قرار می گیرند. این روش نیاز به تلاش زیادی دارد، اما نتایج خوبی را در پی خواهد داشت. 


بیشتر بدانید : تنگ کردن واژن: آیا می توانم واژنم را تنگ تر کنم؟چند سوال جنسی زنانه

بیشتر بدانید : سفت و تنگ کردن واژن با روش های طبیعی و خانگی

بیشتر بدانید : در رابطه جنسی چه اتفاقاتی برای واژن یک زن رخ می دهد؟

بیشتر بدانید : رابطه دهانی برای واژن خطرناک است؟


تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ