نگران غیب شدن تامپون در واژن هستید؟
استفاده از نوار بهداشتی در بین خانم ها در دوران قاعدگی بسیار رایج است اما محصولات دیگری مانند تامپون طرفداران زیادی ندارد که در این مطلب به یکی از مشکلات مهم مربوط به تامپون اشاره می کنیم

نگران غیب شدن تامپون یا گیر کردن آن هستید؟

اگر به تامپون باقی مانده مشکوک هستید و هر یک از علائم یا نشانه‌های TSS را دارید، باید مستقیماً به نزدیک‌ترین اورژانس بروید و به آنها اطلاع دهید که ممکن است تامپون گیر کرده باشد و نگران TSS هستید.

بیشتر بدانید : 8 نکته‌ دخترانه درباره بهداشت قاعدگی

بیشتر بدانید : حقایقی در مورد نوار بهداشتی ها

آیا تامپون می تواند در بدن من گم شود؟

 این یکی از رایج ترین سوالاتی است که درباره تامپون می شنویم! بنابراین اجازه دهید فقط با خبر خوب شروع کنیم: نه! تامپون نمی تواند در بدن شما گم شود. حتی اگر واژن قسمت های بیرونی شما را با درون بدن شما متصل می کند، اساساً یک بن بست در بالای واژن وجود دارد که به آن دهانه رحم می گویند؛ هیچ راهی وجود ندارد که تامپون بتواند از آن عبور کند.

دهانه رحم یک مانع بین واژن و رحم است. هیچ چیزی نمی تواند از دهانه رحم بالاتر رود مگر اینکه مایع یا میکروسکوپی باشد!

اگر تامپون گیر کند چه اتفاقی می افتد؟

اگر یک تامپون گم شده یا گیر کرده است،در واقع گیر نکرده است، فقط در بالای واژن شما قرار دارد و ممکن است به پهلو چسبیده شده باشد و دسترسی به آن را سخت کند. اگر به‌طور تصادفی فراموش کرده‌اید که تامپون را قبل از قرار دادن تامپون جدید بیرون بیاورید، یا در صورتی حضور تامپون را فراموش کرده اید و رابطه جنسی داشته اید، این اتفاق برای شما رایج‌تر است (این ایده خوبی نیست که با یک تامپون در آن رابطه جنسی داشته باشید! ) .

نحوه برداشتن تامپون گیر کرده

ابتدا دست های خود را بشویید، سپس چمباتمه بزنید، انگشت خود را در واژن خود قرار دهید و آن را به صورت دایره ای حرکت دهید. احتمالاً می‌توانید تامپون را احساس کنید، اما بیرون آوردن آن همچنان می‌تواند دشوار باشد.

اگر نمی توانید آن را خارج کنید، دو انگشت خود را وارد کنید و سعی کنید آن را بگیرید. اگر چمباتمه بزنید و پایین بیایید (مثل اینکه مدفوع می کنید)، می تواند به نزدیک شدن تامپون به دهانه واژن کمک کند و برداشتن آن را آسان تر کند. اگر هنوز نمی توانید آن را بیرون بیاورید یا با آن احساس راحتی نمی کنید، به یاد داشته باشید که نباید بیش از 8 ساعت از تامپون استفاده کنید، بنابراین باید از پزشک متخصص زنان یا پزشک خانواده خود کمک بگیرید.

اگر نخ تامپون پاره شود چه؟

این یک نگرانی رایج است، اما به همان اندازه که ما در مورد آن نگران هستیم، به ندرت دیده ایم که وقتی از تامپون به طور معمول استفاده می شود، نخ پاره شود. اگر به تامپون Tampax دقت کنید، می بینید که نخ تامپون دوخته شده است. این باعث می شود که آن را بسیار سخت کند و احتمال پارگی نخ را کاهش دهد. اگر به طور معمول از تامپون استفاده می کنید، می توانید مطمئن باشید که رشته ها پاره نمی شوند.

چگونه بفهمیم که آیا تامپون در واژن شما وجود دارد؟

اگر نخ تامپون شما پنهان است، ممکن است کاملاً فراموش کنید که هنوز یک تامپون در آنجا وجود دارد. اجازه ندهید فکر آن شما را وحشت زده کند. یک تامپون از دست رفته و فراموش شده در داخل بدن برای مدت طولانی از طریق بوی قوی (وحشتناک) که به وضوح طبیعی نیست، خود را نشان می دهد. اگر این اتفاق افتاد، وقت آن رسیده است که اطراف را بگردید، آن را پیدا کنید و بیرون بیاورید یا فوراً برای کمک به پزشک خود مراجعه کنید.

خجالت نکشید در حرفه پزشکی، این اتفاق می تواند برای پزشک طبیعی باشد.

اگر نتوانیم تامپون را پیدا کنیم چه؟

این یک سناریوی رایج تر از یک نخ پاره شده تامپون است. گاهی اوقات، یک تامپون ممکن است «گمشده» به نظر برسد، زیرا رشته و تامپون به داخل واژن فشار می‌آورند. هنگامی که این اتفاق می افتد، خارج کردن آن ساده است و احتمالاً می توانید خودتان این کار را انجام دهید.

برای بیرون آوردن آن، فقط دست های خود را بشویید، چمباتمه بزنید، انگشت خود را در واژن خود قرار دهید، و احتمالاً می توانید آن را احساس کنید و آن را بیرون بکشید. اگر نمی توانید آن را احساس کنید، نمی توانید به آن برسید یا فقط با آن احساس راحتی نمی کنید، در اسرع وقت به پزشک خود مراجعه کنید و خجالت نکشید، پزشکان بیشتر از آن چیزی که تصور می کنید چنین کمک هایی به خانوم ها می کنند!

چه زمانی برای یک تامپون گیر کرده به دنبال مراقبت پزشکی باشیم؟

گم شدن تامپون معمولاً اورژانسی نیست، اما باید در اسرع وقت مراقبت شود. اگر احساس خوبی دارید، اما به گم شدن تامپون مشکوک هستید و خودتان نمی توانید آن را بردارید، ابتدا با مطب پزشک متخصص زنان و زایمان تماس بگیرید.

اغلب آنها بلافاصله شما را می بینند یا شما را به یک مرکز مراقبت فوری راهنمایی می کنند. شما می خواهید آن را در اسرع وقت خارج کنید. با این حال، اگر به تامپون باقی مانده مشکوک هستید و هر یک از علائم یا نشانه‌های TSS را دارید، باید مستقیماً به نزدیک‌ترین اتاق اورژانس بروید و به آنها اطلاع دهید که ممکن است تامپون گیر کرده باشد و نگران TSS هستید.

بیشتر بدانید : رعایت این نکات بهداشتی در دوران قاعدگی الزامی است

بیشتر بدانید : تامپون، پد یا فنجان قاعدگی؟ راهنمای زنان برای استفاده از محصولات مخصوص دوران قاعدگی

بیشتر بدانید : قاعدگی و چند سوال متداول

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: salamatnews.com