رابطه مقعدی و خطرات رابطه جنسی مقعدی را بدانید
در رابطع مقعدی مدت زمان تماس با ترشحات جنسی بیشتر است و لذا در رابطه جنسی مقعدی خطر انتقال ویروس و كسب عفونت هم بیشتر خواهد بود

رابطه مقعدی و خطرات رابطه جنسی مقعدی

یک متخصص پزشکی اجتماعی گفت: «در تماس جنسی مقعدی، بیشترین خطر انتقال ویروس وجود دارد و هر دو شریک جنسی در تماس مقعدی در خطر آلودگی به عفونت قرار می‌گیرند.»

دکتر محمدرضا هدایتی‌مقدم گفت: «در تماس مقعدی مدت زمان تماس با ترشحات جنسی بیشتر است و لذا خطر كسب عفونت هم بیشتر خواهد بود. از طرف دیگر چون احتمال آسیب و آزردگی مخاط وجود دارد بنابراین خطر تماس با خون آلوده نیز اضافه می‌شود و احتمال مبتلا شدن فرد باز هم بیشتر خواهد شد.» وی در ادامه افزود: «نكته مهم دیگر این است كه ابتلا به عفونت‌های آمیزشی مثل سوزاک، زخم تناسلی یا تبخال تناسلی خطر انتقال HIV را افزایش می‌دهد. یعنی اگر كسی مبتلا به یكی از این عفونت‌ها باشد و با فرد دیگری رابطه جنسی برقرار كند خطر ابتلا به عفونت HIV در این فرد و شریك جنسی او بیشتر از هر زمان دیگری خواهد بود.»

این متخصص پزشکی اجتماعی یادآور شد: «متاسفانه برخی از بیماری‌های آمیزشی هم ممكن است كاملا بی‌علامت باشند بنابراین نداشتن ترشح عفونی یا زخم در دستگاه تناسلی دلیل سالم بودن فرد نخواهد بود. خوشبختانه اگر عفونت‌های آمیزشی تشخیص داده شود و درمان شود خطر انتقالHIV هم بسیار کمتر از زمانی خواهد بود كه فرد مبتلا به یك عفونت آمیزشی باشد.» محمدرضا هدایتی‌مقدم در نهایت خاطرنشان کرد: «افرادی که رفتارهای پرخطر جنسی دارند حتما باید مشاوره شوند تا از خطرات آلودگی به HIV آگاه شوند. در حال حاضر مشاوره و در صورت لزوم آزمایش از نظر HIV در مراکز مشاوره بیماری‌های رفتاری و عفونی در سراسر کشور به طور رایگان انجام می‌شود.»


بیشتر بدانید : آیا رابطه مقعدی ضرر دارد؟


گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : salamaneh.com