علائم هشدار دهنده روی آلت تناسلی که نباید نادیده گرفته شوند!
بروز برخی بیماری ها در آلت تناسلی علائمی هشدار دهنده هستند که سریعتر باید مورد بررسی قرار بگیرند، در این مطلب برخی از این علائم هشدار دهنده بیان می شوند

آلت تناسلی و بیماری های آن

اگر متوجه هر یک از موارد در خود یا همسرتان شدید، به سرعت به پزشک مراجعه کنید. بررسی زودهنگام نشانه ها درصورت وجود مشکل یا بیماری جدی درمان را تسریع و شما را به درمان نزدیک خواهد کرد.

بیشتر بدانید : عوامل ایجاد کننده درد در آلت تناسلی مردان

آلت تناسلی در حالت نعوظ دارای انحنا است

مشکل انحنای آلت تناسلی یک مشکل اساسی است که ممکن است ناگهان ظاهر شود. این مشکل ناشی از یک بیماری نسبتاً شایع به نام بیماریپیرونی است که در اثر تجمع بافت اسکار ایجاد می شود.. منحنی می تواند به سمت بالا، پایین یا کنار برود. پزشکان مطمئن نیستند که چرا در برخی افراد منحنی پیرونی ایجاد می شود، اما در برخی موارد می تواند ناشی از آسیب آلت تناسلی در حین انجام ورزش باشد.

توجه داشته باشید اگر خمیدگی خفیف باشد طبیعی بوده و مشکلی نیست. صفر درجه کاملاً مستقیم و 90 درجه شدیدترین منحنی است، که معمولاً اگر انحنا بیشتر از 30 درجه باشد یا اگر در رابطه جنسی تداخل ایجاد کند باید مورد بررسی قرار گیرد. درمان متفاوت است، بنابراین برای تعیین گزینه‌های درمان به یک متخصص اورولوژی مراجعه کنید.

بیشتر بدانید :  10 استراتژی ساده برای داشتن نعوظ قوی در مردان

یک توده زیر پوست آلت تناسلی وجود دارد

نگرانی عمده دیگری که درمورد آلت تناسلی وجود دارد، توده آلت تناسلی است. معمولاً، مردان زیر پوست برجستگی سفتی را احساس می‌کنند، البته گاهی اوقات ناشی از یک رگ خونی یا غده لنفاوی مسدود شده نیز می تواند باشد. یا در مرکز آن برجستگی چیزی لمس می شود که در واقع همان بافت اسکار پیرونی است.

در این شرایط یک ویزیت اورولوژیست ضروری است، اما، هر چند ترسناک به نظر برسد معمولا سرطان نیست. به احتمال زیاد این توده خوش خیم است و ممکن است اصلاً نیازی به رفع آن نداشته باشید. اما اگر ناشی از بافت اسکار باشد و مقدار قابل توجهی بر رابطه جنسی تأثیر بگذارد، یک پزشک می تواند شما را کمک کند.

آلت تناسلی یک یا چند برآمدگی ریز دارد

بسیاری از چیزها باعث برآمدگی آلت تناسلی می شوند. این برآمدگی ها می توانند هر چیزی باشند. یک ضایعه خوش خیم، جوش یا چیزی به نام پاپول آلت تناسلی مرواریدی( برجستگی های ریز) . البته کیست‌ها نیز شایع هستند و مانند پاپول‌های آلت تناسلی، عموماً چیز مهمی نیستند.

با این حال، برخی از برجستگی ها مسئلی جدی هستند. زگیل تناسلی، یکی از احتمالات است. روی آلت تناسلی، این زگیل‌ها اغلب شبیه سرهای کوچک گل کلم هستند. در مورد زگیل، علاوه بر خودتان همسرتان نیز باید به پزشک مراجعه کند. زگیل ها را می توان با داروها از بین برد یا سوزاند یا لیزر کرد.

یک زخم در سطح آلت تناسلی وجود دارد

زخم های روی پوست آلت تناسلی می توانند دردناک یا بی درد باشند. بسته به آنچه تجربه می کنید، مسائل مختلفی را بررسی کنید. با ابتلا به سیفلیس، روی اندام تناسلی شما زخم به وجود خواهد آمد، اما معمولاً دردناک نیست و با یک تزریق ساده پنی سیلین قابل درمان است. تبخال نیز باعث ایجاد زخم می شود و داروهایی برای کاهش شعله ور شدن و شیوع آن وجود دارد. این مشکل دیگری است که می تواند بر سلامت همسر شما نیز تأثیر بگذارد. زیرا هرپس و سیفلیس هر دو بیماری مقاربتی هستند.

سرطان آلت تناسلی نیز می تواند به صورت زخم یا توده ظاهر شود. طبق گفته انجمن سرطان آمریکا (ACS) این زخم معمولاً در نوک یا پوست ختنه‌گاه آلت تناسلی رخ می‌دهد، اما می‌تواند روی ساقه نیز باشد . به گفته ACS ، سرطان آلت تناسلی بسیار نادر است و هر سال در کمتر از یک مرد از هر صدهزار مرد (که کمتر از 1٪ از کل سرطان ها در مردان را تشکیل می دهد) تشخیص داده می شود . اما اگر ارزیابی نشود، وضعیتی با مرگ و میر قابل توجه است.

با مشکلات ادرار مواجه هستید

وجود خون در ادرار یکی از مشکلات ادرار کردن است که جای نگرانی دارد، حتی اگر مقدار کمی باشد، سرطان میتواند یک علت احتمالی باشد. بهپزشک مراجعه کنید. پزشک برای تشخیص یک اسکن انجام خواهد داد و اندامی مانند کلیه ها را بررسی خواهد کرد. البته بهتر است نترسید: دیدن رنگ صورتی یا قرمز زمانی که انتظار دارید ادرار شما زرد رنگ باشد می تواند نشانه سنگ کلیه ، عفونت مثانه یا آسیب بافتی باشد.

سایر مشکلات ادرار مانند احتباس مثانه، زمانی که ادرار به طور کلی دفع نمیشود که معمولاً نتیجه بزرگ شدن خوش خیم پروستات است. غربالگری سرطان پروستات را صرفاً برای ایمن بودن انجام دهید، اگرچه این توصیه به سن و سابقه خانوادگی شما بستگی دارد. در صورت امکان، تشخیص ابتلا به سرطان پروستات قبل از اینکه علامت دار شود، مهم است. که می توان با معاینه و آزمایش خون انجام داد.

بیشتر بدانید :  چگونه از روی ادرار متوجه سلامتی خود می‌شویم؟

یک توده در بیضه وجود دارد

از آنجایی که بیضه ها درست در زیر آلت تناسلی هستند، این پتانسیل را دارند که بر کل دستگاه تناسلی شما تأثیر بگذارند. تشخیص یک توده غیر معمول نیست، و خوشبختانه، معمولاً چیزی خوش خیم است. اگر توده و درد احساس کردید، ممکن است عفونت باشد و برای رفع آن به آنتی بیوتیک نیاز دارید.

یک توده نگران‌کننده‌تر در اثر پیچش بیضه ایجاد می‌شود. زمانی که طناب خون‌رسانی به بیضه‌ها پیچ خورده و قطع شده باشد. اغلب به دلیل آسیب ایجاد می شود، علائم به سرعت ظاهر می شوند و ممکن است با تب، حالت تهوع، تورم کیسه بیضه و درد شکم همراه باشند. پیچ خوردگی بیضه یک اورژانس پزشکی است. اگر این علائم را دارید ، فوراً به اورژانس مراجعه کنید.

یکی دیگر از توده های بالقوه جدی می تواند ناشی از سرطان بیضه باشد. سرطان بیضه شایع ترین سرطان در مردان بین 15 تا 45 سال است و با تشخیص زودهنگام کاملا قابل درمان است. اگر به این مشکوک هستید، مراجعه به پزشک را به تعویق نیندازید.

بیشتر بدانید :  بیضه مردان در مورد سلامت و شخصیت آنها چه حقایقی را بر ملا می کند؟

بیشتر بدانید :  بزرگ کردن آلت تناسلی مردان ممکن است؟

بیشتر بدانید : مکانیسم نعوظ و شکست آلت تناسلی مردان

بیشتر بدانید :  مهم ترین دلیل درد در آلت تناسلی مردان

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: salamatnews.com