هرچند معیار دقیقی برای زمان انزال وجود ندارد، اما در تعداد زیادی از متون، به انزالی كه كمتر از 2دقیقه و بدون كنترل شخص روی دهد، «انزال زودرس» می‌گویند...
 
ممکن است حس کنید از رابطه زناشویی‌تان لذت نمی‌برید و علت آن را انزال زودرس بدانید اما مشکل انزال زودرس حالتی تعریف شده است و به انزال غیرقابل كنترلی گفته می‌شود كه مكرر و بر خلاف میل شخص و بدون كنترل، قبل از نزدیكی یا مدت زمان بسیار كمی پس از آن و با میزان تحریك كم و برخلاف میل فرد انجام می‌گیرد...
 
این مساله می‌تواند باعث نارضایتی جنسی در 2 طرف شود و اضطراب ناشی از این مشكل را تشدید كند. اغلب مبتلایان، دچار مشكل عصبی می‌شوند و احساس شرم و ناراحتی می‌كنند.
این افراد مضطرب هستند و از اینكه نمی‌توانند تماس جنسی موفقی داشته باشند، در رنج و عذاب به سر می‌برند. وقتی این اضطراب، به اضطراب اولیه افراد مبتلا اضافه می‌شود، مشكل را تشدید می‌كند.
در بیشتر موارد، انزال زودرس عامل یا دلیل خاصی ندارد. شرطی‌شدن، عوامل فرهنگی، ازدواج‌های پرتنش، تجربه جنسی كم در اوایل ازدواج، عوامل روانی، مصرف مواد، برخی عوامل پزشكی و... می‌توانند باعث انزال زودرس شوند.
تكرار این مساله و احتمال سرزنش همسر، می‌تواند فرد را دچار اختلال در عزت‌نفس كند. اعتمادبه‌نفس پایین نیز باعث تشدید انزال زودرس، به وجود آمدن سیكلی معیوب و تثبیت بیماری می‌شود. این اعتمادبه‌نفس در موفقیت‌ها تقویت و در شكست‌ها و ناكامی‌ها كم می‌شود بنابراین انزال زودرس و اعتمادبه‌نفس، رابطه تنگاتنگی دارند و همدیگر را تقویت یا تضعیف می‌كنند زیرا یكی از عوامل مهم و موثر در انزال زودرس، عدم اعتمادبه‌نفس برای شروع یا اداره‌ خوب یك رابطه زناشویی است.

گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : salamatnews.com
 
مطالب پیشنهادی :
اثرات رابطه جنسی سالم بر سلامتی
سلامت میل جنسی تضمین شده است!
این بیماری جنسی واکسن دارد
داروی ویاگرا (محرک توانایی جنسی) چیست؟
راههای درمان واریکوسل